Prag

Äntligen! Nu ska jag skriva om helgen i Prag. Jag tänkte hela förra veckan när vi precis kommit hem att jag skulle göra det. Men hade liksom varken lust eller orkade ta mig tiden. Tänkte att jag då skulle göra det i helgen istället, men... Jag kände inte för det då heller. Idag hade jag tänkt fortsätta läsa i min braiga bok (Hundar, hus och hjärtats längtan av Lucy Dillon) men sen kände jag att jag skulle göra detta istället, annars blir det nog ingen tid till det den här veckan heller, haha.
 
 
Stora Gamla Torget. Vi bodde väl ca 50 meter härifrån :)
 
 
Astronomiska klockan, från 1300-talet om jag minns rätt. Varje heltimme är det ett klockspel och uppe i de två blå luckorna ovanför klockan visas 12 apostlar och det samlades världens folkmassa varje timme.
 
 
 
 
Trappan i "vårt" hus
 
 
 
 
Karlsbron
 
 
 
 
I de judiska kvarteren
 
 
Jag och Karlsbron i dagsljus
 
 
 
 
Vaddå uppställd xD
 
 
 
 
 
 
 
Obligatoriska fotbilden!
 
 
Vi gick över Karlsbron (byggd för 700 år sedan :O), men det var så sjukt mycket folk så man märkte knappt att man gick på en bro.
 
Det var huuuur mycket folk som helst som åkte segway, men här är det förbjudet, mohaha ;)
 
Karlsbron igen på kvällen och inte alls lika mycket folk :)
 
 
Karlsson på taket xD
 
 
Lunch på Bond Caféet :)
 
Pastellhus
 
Gamla judiska kyrkogården, värt ett besök :)
 
 
 
Den här gatan heter Nábr. Ludvika Svobody. Vi letade efter en namnskylt men dessvärre hittade ingen för det verkade vara någon slags genomfartsled eller så. Men vi har sett den i alla fall ^^
 
Václav-platsen
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Marcus

Härlig helg och härlig bildbomb! :)

2014-11-03 @ 19:06:15
Postat av: mor

Detsamma! Mysigt värre.

2014-11-03 @ 21:09:45
Postat av: Marcus

Jag skrattar högt för mig själv när jag tänker på klockspelet med apostlarna. Folk jublade nästan som en hejarklack! Undrar om det är så varje timme året runt, haha?!

2014-11-03 @ 21:43:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0