Semestern 2015: Skåne, Halland, Danmark

Hej alla!

Nu har jag jobbat i tre veckor efter en härlig semester, på lika lång tid. Den var kanon. Tillbringade 20 av 23 dagar med min älskling vid min sida.

Våran första vecka var vi i den sydligaste delen av Sverige och tillbringade även några timmar i Danmark minsann!

Jag åkte ner till Skåne under måndagen och på tisdagen åkte vi ut till Skummelöv, där resten av familjen redan var. På onsdagen blev strandhäng med hela gänget (utom svärmor och vovvsingen) på Hökafältet norr om Mellbystrand.

Bad blev det också :D

På torsdagen gjorde jag och Marcus en dagstur till Helsingborg. Vi tog tåget från Laholm och det var jättemycket folk, fick stå hela vägen, i över en timme, hurra!

Väl där gick vi först till Kärnan, känd från Sverigespelet, haha ;) Där fick man nån liten mannick med en röst som berättade en massa historier och annat.

Sedan blev det god lunch på ett, vad det verkade, populärt 50-talscafé innan vi gick runt lite i stan. Sedan tog vi båten till Helsingör och gick runt där i några timmar. Sedan blev det båt och tåg tillbaka igen.

Torg i Helsingborg

Kärnan

Trappan upp i tornet. Glömde dock räkna stegen :(

Taket i ett av rummen.

Helsingör. Det är alltid kul med okända människor som kollar in i kameran :D

Glass :D

På kvällen tog vi en tur ner till stranden och tittade på solnedgången. Det var kallt och blåste storm, så det var svårt att hålla kameran still. Och svårt att stå kvar överhuvudtaget xD Men vackert var det!

Sedan hade vi några lugna dagar när inte gjorde så mycket. Satt ute och läste, gick lite promenader, spelade minigolf, badade och så var vi på 80-årskalas.

På söndagen åkte vi tillbaka till Hässleholm och på måndagen var vi på utflykt på Österlen :) Tomelilla, Kivik, Haväng och Brösarps Backar var bland annat det vi såg.

Utanför Kivik.

Vid Haväng.

Jo, lite kallt var det :P

Vid Haväng fanns ett himla mysigt vandrarhem.

Där köpte vi glass och jag bestämde att jag ska bo där om jag är på semester i krokarna nån mer gång!

Brösarps Backar

Hej hej korna :D

Det var allt för denna gång. På tisdagen styrde vi bilen norrut. Mer om det en annan dag.

Väsman, jag älskar dig!

Nyss hemkommen från en promenad vid väsmanstranden i solnedgången. Kan inte bli så mycket vackrare!

För övrigt, bilder och berättelser om semestern kommer. När vädret blir sämre. Hepp!