Midsommarafton 2013

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I år firade jag midsommar med min alldeles egna systeryster. Eller först var vi hela familjen ute på Väsman bland vågorna och guppade omkring. Sen tog vi oss ett dopp vid Sligen innan vi guppade hem igen. Och då menad jag guppade, jösses vilka vågor det var! :O
 
När vi kom hem gjorde jag och mamma varsin krans, jag och Louise gjorde en midsommarstång och dansade sen runt den medan grannarna kollade... Sen gjorde vi midsommardrink, hade fem-kamp, grillade och lyssnade på Gyllene Tider.
 
Haha, det mest failade var när vi skulle äta. Två minuter innan maten var klar började det droppa lite från himlen. Äh, tänkte vi, vi fäller upp parasollet så kan vi äta ute ändå (man kan ju inte äta INNE på midsommar liksom!). Ja, så vi satte oss därute på balkongen under parasollet medan det regnade mer och mer och mer. Efter en liten stund var det mer eller mindre skyfall. Något parasollet inte riktigt klarade av att stå emot. Vi satte oss i stolarna inne vid väggen under taket istället, utan bord, med tallrikarna i knät. När vi ätit färdigt (då slutade det regna såklart) kom jag på.... Vi kunde ha suttit på altanen istället, där vi har tak över. Ingen av oss hade haft en tanke på det, haha!
 
Men vad är väl en midsommar utan regn...?
 
Vi avslutade kvällen med jordgubbar och glass och Ordjakten i soffan tillsammans med Bert-Holger!

Kommentarer
Postat av: Louise

"Guppade omkring" LOL

2013-06-23 @ 20:46:10
Postat av: Malin

Louise: Ja det gjorde vi väl? :)

2013-06-23 @ 20:49:13
URL: http://malintuveson.blogg.se
Postat av: Marcus

Bert-Holger?

2013-06-23 @ 22:21:30
Postat av: Malin

Marcus: Flugan!

2013-06-25 @ 16:15:50
URL: http://malintuveson.blogg.se
Postat av: mor

Var det inte fler flugor? Det var iaf fint väder till kl 19.00 och inga vantar på när vi cyklade hem!

2013-06-27 @ 17:38:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0