Tankar om att flytta

Jag har mer och mer börjat tänka på att flytta. Vill ha en egen lägenhet och rå om mig själv. Tapetsera, måla, köpa möbler, vackra blommor, krukor och ljusstakar... Det enda som tar emot är det här att laga mat varenda dag. Jag har inget emot att städa, tvätta och så, men just matlagningen, som ska ske varje dag man kommer hem från jobbet, är trött eller vad som helst... Den ser jag inte fram emot. Sen när jag tänker på att det här huset, som jag bott i i hela mitt liv, inte kommer att vara "hemma" längre, då tar det emot lite till... Och sen det som hände nyss, att få en rejäl godnattkram varje kväll...
 
Nystädad minilägenhet i Karlstad

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hemma är alltid hemma även när du befinner dig i eget hem :)

2013-04-02 @ 21:24:03
Postat av: Louise

Gör storkok så behöver du inte laga mat så ofta :)

2013-04-03 @ 15:20:56
Postat av: Marcus

Borta bra, men hemma bäst. Hemma bra men borta bäst. Hur man nu ser det. Du blir inte bortglömt för att du flyttar, desto större glädje att träffa familjen för helgmat m.m. sedan. Beror också på om man flyttar inom staden, då kan man hälsa på familjen mer spontant.

Det har sin charm att lämna boet och ha sitt också. Lite mer frihet och göra-som-man-vill. Sedan är jag ganska bra på att njuta av ensamheten också, den kräver man ibland, det vill väl till.

Man behöver ju inte äta lagad mat 2 ggr/dag, dag efter dag. Går ju att "fuska" lite med mackor, pannkakor, gröt, smoothies o.s.v emellanåt. I alla fall kvällstid. Sedan kan man bunkra upp med matlådor att ha med på dagarna till jobbet.

2013-04-03 @ 15:45:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0