Uppsala, Stockholm och Coldplay

I onsdags kväll kom jag till Uppsala. Lisa mötte mig på stationen och vi tog bussen hem till henne. Vi åt mat och så innan vi gick och la oss, pratade och somnade väl till sist.
 
På torsdagen gick vi upp halv åtta. Åt frukost, gjorde iordning matsäck, tog bussen in till stan, mötte upp Hanna, gick till stationen och mötte upp Denise. Halv tio tog vi tåget till Stockholm. Där var vi först in på Topshop. HIttade fina kläder, men köpte inget eftersom det egentligen är lite för dyrt att handla där. Sen gick vi mot Gamla Stan och satt sen i Slussen och chillade lite. Sen blev det lunch på Gallerian. Pasta carbonara<3 Var in på Zara innan vi gick till Kungsträdgården och chillade lite mer och åt glass. Sen gick vi mot tunnelbanan och åkte mot Stadion. När vi kom dit vid fyra var det världens kö. Vi satte oss längst bak (såklart, men vissa gjorde ju inte det...) men det blev snabbt fullt och snart försvann kön bakom ett hörn, haha. En och en halv timme senare var det insläpp. Det kändes coolt att vara inne på Stadion. Man kände typ historiens vingslag... Tråkigast var att de inte tog kort inne på Stadion, ville ha en tröja. Sen blev det väntan. Förbanden var rätt kassa, haha. Men mellan dem blev det massa flumm. Skrattade så jag grät ett tag, haha. Men ja. Coldplay var helt underbara! Vet inte riktigt mer vad jag ska skriva om det. Det var roligt att de spelade Lovers in Japan, Warning sign och Speed of sound. Kul att de spelade Paradise två gånger på grund av en tv-grej i USA, Stand up to cancer, och att de valde att spela in det i Sverige ("för att svenskar är så attraktiva och det ser bra ut i tv", enligt Chris). Mest gåshud gav Fix you. Största allsången var på Viva la vida, inte helt oväntat. De öppnade med Hurts like heaven, en av de mäktigaste öppningarna någonsin! Jag ska ladda upp lite youtube-klipp om en stund!
 
Vi kom hem till Lisa klockan två på natten och på fredagen var vi uppe strax efter tio. Lisa skulle på nåt universitetsinfogrejs hela dagen. Jag var till Ica och handlade lite frukt och choklad att ha till hemresan. Det regnade. Jag blev blöt. Jag torkade jeansen med hårtork när jag kom in. Sen satt jag i Lisas rum och väntade på att regnet skulle avta. Det gjorde det inte. Gick till stan till slut ändå. Skulle möta Denise där. Medan jag väntade gick jag omring i affärer. Det finns så himla mycket fint just nu. Provade massor, fick beslutsångest över vad jag ville ha mest och köpte ingenting istället. Denise var försenad så jag gick tillbaka hem till Lisa och satte på mig torra kläder. Sen satt jag och läste tills Denise kom. Då gick vi och handlade (tacos), lagade mat och åt. Sen blev det vin och musik innan vi gick in till stanvid elva. Den promenaden var det roligaste på hela kvällen. Jösses, haha. Inne i stan mötte vi Lisa och Hanna, flummade, träffade några killar från Australien, skulle dansa men det belv inte så, var på Max, väntade på Hannas buss innan vi gick hem igen klockan två. Somnade så fort jag la huvudet på kudden, precis som kvällen innan.
 
Lördagen började vid tio. Gick upp, åt frukost och packade, tog bussen in till stan och tåget hem vid halv ett. Jepp! Riktigt bra dagar var det!
 
Har bara bilder från torsdagen (Stockholm) och de kommer här!
 
Löpsedlarna på torsdagen
 
Gamla stan ♥
 
Chill i Slussen
 
 
Köar! Lisa, Hanna, Denise
 

Hela gänget, fotat av Oxfam. (Jag vet inte riktigt vart mina armar har tagit vägen...?)
 
 
 
3,5 delar av 4...
 
 
 
Som vanligt tog jag några bilder i början innan jag la ner kameran och njöt! :) Alla fick armband vid ingången som sedan började lysa. Det blev otroligt vackert!
 
 
 
 
Färgsprakande Hurts like heaven!
 
 
 
Pincess of China med Rihanna på skärmarna.
 
Aftonbladets recension här, i väntan på youtube-klipp... ;)

Kommentarer
Postat av: Anonym

tack för redogörelsen

2012-09-03 @ 21:58:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0