Gruvtrampen 2012

Vi åkte med bussen som gick klockan sju från Cassels och upp till Skattlösberg igår. Och precis som mamma sa så tänkte man där på bussen "Ska jag hela den här vägen tillbaka!?" Det tog en halvtimme med bussen upp. Det var en väldigt fin dag, solen tittade fram under dagen och alla träd var otroligt vackra. Det var roligt att gå (utom där det var lite väl lerigt, haha) och naturen och skogarna här är så fina! Gruvtrampen firade 40 år i år och tydligen var det den blötaste någonsin. Men vi höll oss torra. Stormossen hade de stängt (de hade gått där på lördagen och sjunkit ner så mycket att de blev blöta med gummistövlar på), så vi fick gå tre kilometer extra, men det var det nog värt. De sista tre-fyra kilometrarna var jobbiga. Hade ont i fötterna, benen och ryggen. Gjorde ont för varenda steg. Men vi tog oss igenom hela sträckan. 25,12 kilometer blev det, på lite drygt sex timmar! Jag kan helt klart tänka mig att göra om det :)
 
Roligaste under dagen: Att springa över myren i Ljungåsen!
Jobbigast: Den sista kilometern uppför upp mot Cassels!
Finast: Alla gula träd.
Godast: Kanelbullen i Ljungåsen och soppan när vi kommit tillbaka till Grängesberg.
 
Skattlösberg klockan halv åtta.
 
Skattlösberg
 
Första stoppet i Abborrberg, fika.
 
Abborrberg
 
Abborrberg
 
 
Mamma och pappa :)
 
Jag
 
 
 
Stig...
 
 
 
Man fick ganska ofta gå bredvid stigen.

Kommentarer
Postat av: mor

Härlig promenad, nästa gång är det torrare (det kan iaf inte bli blötare!).

2012-10-03 @ 07:37:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0