Syn

Idag har jag varit på stan och gjort synundersökning. Ser lite sämre för varje gång jag är där. En sak som slog mig nyss... Upptäckte när jag och mamma var ute och övningskörde att jag inte kunde se vad det stod på skyltarna. I december 2008, ganska långt senare, gjorde jag synundersökning och fick glasögon. (Det var först när jag satte på mig mina nya glasögon som jag insåg hur dåligt jag sett, att världen var så skarp.) Den tanke som slog mig... Innan man fick börja övningsköra var man tvungen att göra syntest. Jag blev godkänd, så måste ha sett bra då... I början/mitten på 2006. Måste gått ganska fort där då...?
 
Haha, idag då... När man gör synundersökning kollar man först ena ögat och sen det andra och sist båda tillsammans. Mitt vänstra öga är helt fail. Såg typ ingenting xD Den undersökningen som jag gjorde idag var inte heller lika utförlig som tidigare + att det var en ny optiker. Undrar varför. Alltså jag undrar inte varför det var en ny optiker utan varför undersökningen inte var lika utförlig. Förut var det massa streck som man skulle kolla på, punkter och grejer. Nu var det bara bokstäver och en cirkel. Jaja, inte så intressant kanske x)
 
Ett par av bågarna jag har med mig hem.
 
Snart, om en och en halv timme, går tåget mot Uppsala. Eller det stämmer inte riktigt, ska byta i Borlänge och sitta där en timme, men har sällskap av Denise i alla fall. :) Ska bli najs att komma till stora staden. Och bo i studentkorridor 3 nätter ^^ Ska bli kul att se hur Lisa bor nuförtiden också!
 
Coldplay imorgon!

Kommentarer
Postat av: Marcus

Snyggaste bågarna!!! <3

2012-08-29 @ 15:00:39
Postat av: mor

Håller med :) Tänk vad bra du ska läsa på skyltarna nu då.

2012-08-30 @ 18:21:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0