En helg i Skåneland

Helgen i Skåne har varit underbar. Nog bästa helgen den här sommaren. Och lördagen var en av sommarens bästa dagar!
 
På torsdagsmogonen blev jag skjutsad av pappa ner på stan och tog bussen till Borlänge. Därifrån tåg till Stockholm. Där hade jag paus i tre timmar. Gick upp på stan, åt lunch, var in på Bengans, satt i en trapp och kollade på folk. Sen tåg till Hässleholm. Segtåg. Trodde aldrig jag skulle komma fram ^^ På kvällen blev det varma mackor och OS, om jag inte minns fel ^^
 
 
 
 
 
 
På fredagen hade vi tänkt ha picknick. Men det regnade. Till slut betämde vi oss för att äta inne istället. Sen slutade regnet och vi tog en promenad genom stan. Där var det festival (var typ som en blnadning av Ludvikafesten och marknaden). Sen minns jag inte vad vi gjorde, haha. Lagade mat på kvällen, kollade lite på OS och sen gick vi ut till stan igen på kvällen. Det var en fin kväll ♥
 
På lördagen (kentdagen!) var det sooool ute. Vi satt ute på en bän och läste innan vi gick in och jag lagade köttfärssås till lunch ^^ Sen blev det tåg till Malmö. Alltså fina Skåne. Ville bara stanna tåget, hoppa ut och fota massa! ^^ I Malmö gick vi omkring inne i stan först. Åt lite mat innan vi gick mot Pildammsparken. Vi kom dit strax efter sju tror jag. Satte oss i gräset som alla andra. Och väntade. Strax innan de skulle börja träffade vi två från Kentforumet som Marcus kände. :) När det var tio minuter kvar gick vi fram och ställde oss. Prick klockan nio gick de på. Jag vet inte vad jag ska säga mer än att det var helt underbart. Lika fantastiskt och magiskt som vanligt. Under hela första låten kunde jag inte sluta le. Så fint! Och så spelade de både Berg & Dalvana och Ruta 1 som jag ville. Då dog jag lite. Och redan vid de första tonerna av Ruta 1 föll tårarna. Jag grät för första gången på en kentkonsert. Och det kändes så himla fint. Det, plus Marcus armar om mig ♥ Och jag har sparat konfetti!
På tåget hem sen somnade jag mot Marcus axel, det var rätt fint det med ;) När vi kom hem blev det fika och vi gick inte och la oss förrän vid tre eller nåt.
 
Lunch
 
Malmö!
 
Vilar på en bänk ^^
 
Mat!
 
 
Promenad i Pildammsparken på väg mot Kent!
 
Framme!
 
Scen :D
 
Marcus ville inte att jag la upp nån bild, men denna går nog ;)
 
Lilla jag :)
 
Bild från Sydsvenskan, där syns vi ;)
 
!!!
 
 
 
 
 
 
 
På söndagen var det dags att åka hem. När vi stod på stationen och de ropade ut att tåget var på väg dit, jag bara "Neeeej!". Typ. Har ju hört att en del blir åksjuka av X2000. Nu förstår jag dem. Att åka baklänges är ingen höjdare. Åkte i alla fall tåg till Västerås, hämtade bilden, körde till Barkaby, åt mat på IKEA, mötte mamma och pappa, åkte bil hem. 
 
Någonstans på vägen hem.
 
När vi åkte genom Ludvika igår kväll.
 

Nu saknar jag Kent och Marcus så det gör ont typ. Längtar tillbaka. Men helgen var fantastisk! Tack! :) ♥

Kommentarer
Postat av: Marcus

Tack själv, hörru! <3

2012-08-13 @ 21:07:26
Postat av: mor

... och så ett tack för att du hämtade hem oss. Trevligt att få lite info om resa och så bilder förstås.

2012-08-15 @ 20:35:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0