En dag kring Säfsen och Fredriksberg

Hej och hå!
 
Idag har lilla familjen varit hela dagen ute i skogarna kring Säfsen och Fredriksberg. Jomenvisst. Mycket trevligt.
 
Vi började med vandring upp på Kullerberget, som mäter 552,4 meter över havet. Enligt farmor är detta Sveriges sydligaste fjäll. Det stämmer ju inte riktigt, men det måste erkännas att det var lite fjällkänsla på toppen. Vägen till toppen var 1,88 km och tog 50 minuter och 6 sekunder enligt Run keeper. Den var också väldigt blöt. Minst sagt. Men vandringskängorna höll, mot min förmodan, fötterna torra. Gött. Vissa bitar (som över myren) var det som att gå i en sjö. Typ. HUr som helst. Jag gick sist både dit och hem. På vägen dit höll jag och pappa på att fota, på vägen hem plockade jag och mamma hjortron ^^ Fint väder hade vi också så det var najs!
 
Sen åkte vi till ett ställe som heter Skifsen där vi åt lunch. Picknick alltså. Där fanns massor (jag menar alltså massor) med små små grodor. Hur söta som helst! ;)
 
Sen blev det en tur upp till anläggningen där vi spelade minigolf och åt glass innan hemfärd.
 
Lite bilder nu då!
 
 
Knyta skor och kolla telefon
 
 
 
Dit upp ska vi!
 
 
 
 
 
 
 
 
Blueberries!
 
 
 
 
Hjortron in the forrest!
 
Säg hej till Grodis!
 
Skifsen
 
 
 
 
 
Detta är nog att älska sin hemkommun!
 
Nu tacosmiddag och OS!

Kommentarer
Postat av: Marcus

Jösses vilken bildbomb, men fina och vackra bilder! Och söt, liten groda.

2012-08-07 @ 21:54:08
Postat av: mor

Fint och najs. Ikväll blir det varm hjortronsylt och glass. Mums :) Grodor är söta när de är små.

2012-08-08 @ 14:41:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0