Ett alldeles särskilt förhållande

Igår läste jag ut en bok av Douglas Kennedy som heter Ett alldeles särskilt förhållande. Det är inte den bästa bok jag läst, men jag blev väldigt känslomässigt berörd, eller vad man ska säga.

Boken handlar om Sally som är utrikeskorrespondent i Kairo. Där träffar hon Tony och de blir blixtförälskade och gifter sig och flyttar till London. Så blir Sally gravid. Då förändras allt. Tony jobbar mycket och Sally känner sig isolerad. När hon efter en kompicerad graviditet föder en son drabbas hon av en depression. Ett tag senare inträffar ett dödsfall i Sallys familj och hon åker på en snabb resa hem till USA. När hon kommer tillbaka till London får hon en chock. Tony har flyttat, barnkammaren är tom och huset ska bjudas ut till försäljning...

Jag blev så otroligt arg när jag läste den här boken. Hur kan en människa vara så fruktansvärt grym mot någon annan? Och hur mycket motgång orkar en människa med?

Jag blev helt fast i boken efter bara några sidor, men efter ett tag tyckte jag den blev lite seg och enformig. Men som sagt, jag blev väldigt berörd av den.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0