Skola och resa

Surprise! Jag är i Ludvika! Hoho, åkte hit idag istället eftersom vi idag i skolan fick veta att föreläsningarna imorgon är inställda för att läraren är sjuk. Tänkte att då kan jag lika gärna åka hem idag :)

Jag har alltså varit i skolan idag. Första föreläsningarna i Företagsekonomi A. Verkar som att det blir en intressant vår! Men, med väldigt mycket jobb... Det som jag dock är orolig för är tentorna... För det första, varför kan det inte bara heta prov? Bara det skulle göra att det känns lättare ju, haha... Sen blev man ju lite skrämd idag. Läraren berättade nämligen att på kursen i höstas hade 2/3 inte klarat externredovisningstentan och och av dem hade 50% inte klarat omtentan. Man ba "hjälp... *svälj*". Men som sagt i övrigt blir det nog bra :) Önskar bara att jag hade sparat mina anteckningar från gymnasiet. Ska leta efter dem imorgon, men jag tror att jag slängt allt. Det var ju så himla skönt att bara slänga alla block i soptunnan sista dagen i trean ^^

Efter skolan gick jag hem, packade snabbt en liten väska, slängde i mig lite mellan mål och gick ut till bussen. Det blev fail. Jag fattar inte att de ens får släppa på så många på bussen! Man får ju stå som packade sillar. Och den bussen går ju dessutom på motorvägen. Livsfarligt ju!!! Usch. Det var jättevarmt på bussen idag. Jag trodde jag skulle flyta bort. När jag kom ner på stan småsprang jag till biblioteket, skulle lämna tillbaka en bok. Sen småsprang jag till stationen bara för att upptäcka att de ändrat tidtabellen på tåget och det skulle gå tjugo minuter senare. Och där stod jag genomsvettig! Haha. Vadå fail? :P Väl på tåget läste jag i marknadsföringsboken hela vägen. På engelska. Hann läsa 25 sidor på två timmar, haha. Men efter ett tag var jag helt trötti huvudet och fattade typ inte (eller ännu mindre rättare sagt) vad jag läste, men jag fortsatte ändå.

Nu har jag, mamma och pappa precis ätit middag och jag har skickat in hemtentan i konflikthanteringskursen. Jupp, nu förtjänar jag resten av kvällen ledig. Imorgon ska jag läsa massor! Tjoo.

Ungefär så här fin solnedgång var det över Vänern när jag åkte med tåget. Fast detta är Väsman i somras ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0