En resa genom Norrland

Det var najs i Norrland. Förutom att jag var sjuk då. Ja, att det regnade nästan konstant var väl kanske inte det bästa, men allt blir vad man gör det till :)

På fredagen var vi in till stan på förmiddagen och handlade grejor till Louises lägenhet. Jag köpte mig ÄNTLIGEN en ny plånbok! Det har jag velat de senaste fem åren eller nåt :P På eftermiddagen blev det promenad genom hela Öjebyn. En promenad på två timmar eller så. Öjebyn är stooooort. Nej, men jag var ju sjuk så vi gick ganska sakta :P Vi var ner till älven, badplatsen och kollade på kyrkstaden och så.

I lördags var jag och mamma till Storforsten utanför Älvsbyn på förmiddagen. Det regnade rätt mycket där, så det blev inte så mycket bilder, men en liten film gjorde jag som jag ska visa sen :) På eftermiddagen var vi till Pite Havsbad som var lika kallt som alla andra gåner vi varit där (detta var tredje gången för min del), och sen till hamnen inne i stan.

Igår åkte jag och mamma hem. Det tog 11 timmar och 57 muniter...

Lite bilder då da...

Örnsköldsvik, onsdag kväll


Skeppsmalen, norr om Ö-vik

Samma ställe som förra bilden


Pite älv


Öjebyns kyrkstad


Delar av Storforsen


Pite Havsbad, lika öde som alla andra gånger jag varit där


Lövångers kyrkstad (på vägen hem)


Skuleberget


Höga Kusten-bron


Kommentarer
Postat av: mor

Fina bilder :)

2011-08-22 @ 21:11:56
Postat av: Sister

Hamnviken är Öjebyns sommarparadis <3

2011-08-22 @ 21:48:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0