Val, minnen och plugg

Hej!

Igår kväll var jag alltså och jobbade som rösträknare på valet. Jag tyckte att det var riktigt intressant och roligt :) Men jag vet inte hur många kuvert och röster vi sprättade och räknade. Var lite trött i fingrarna sen, haha. Jag är dock inte så glad åt resultatet... Mest rädd är jag för att SD kom in i riksdagen! I den vallokalen där vi jobbade hade vi ca 10% som röstat på SD till riksdagen. Det är ju helt sjukt. Och otroligt obehagligt!

Jag jobbade på Högbergsskolan, alltså där jag gick på gymnasiet. Det var lite jobbigt att komma tillbaka dit. Var ju där i våras också och kollade på Louises klass teater och jag kände samma sak då. Massor (och då menar jag massor) av minnen. De flesta bra, men det blir ju så himla jobbigt för jag saknar ju allt det där så otoligt mycket! Jag önskar bara att allt kunde vara som då. Eller inte allt kanske, men mycket.

Idag har jag pluggat hela förmiddagen. Jag tror att jag är klar med en av uppgifterna i alla fall. Jag ska låta den vila ett tag och sen se om jag ska lägga till eller ändra något. Mamma gjorde i alla fall en deal med mig. Hon städade mitt rum om jag pluggade idag. Yes ;) Hehe. Ska fortsätta med den andra uppgiften nu.

Ikväll blir det träning. Dock själv eftersom Lisa ska jobba :( Nytt pass är det tydligen också :S Men det går nog bra ändå.

Ses senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0