Tankar så här dagarna innan sommaren

Hemma igen efter besök i "storstaden". Marknaden är slu och det var lika dött på stan som vanligt:P Det finns tre tillfällen per år som det är mycket folk på stan: marknaden, Ludvikafesten och dagarna innan julafton, haha. Jag sitter och försöker komma på vad jag ska skriva i min diskussion till uppsatsen. Hatar diskussionen! Det har jag alltid gjort. Alla verkar tycka att det är det lättaste, tvärtom, tycker jag :S Och det blir ju inte det minsta bättre för att det är strålande sol ute!:( Vill helst av allt ligga och "steka" på balkongen, eller möjligtvis ta en glass på stan ;) Istället sitter jag inne på mitt rum med stängda dörrar för att inte blir störd av Louises musik. Ännu en jobbig sak, jag kan inte koncentrera mig på att plugga om jag hör musik samtidigt. Så mycket roligare det hade varit om jag hade kunnat lyssna på musik samtidigt!

Men bara jag blir godkänd på den här uppgiften är jag nöjd. Vill verkligen inte ha en massa rest hängade efter mig hela sommaren. Nu när det blev som det blev och jag är utan jobb ännu en sommar ( :( ) så ska jag minsann njuta av ledigheten också! Hoppas på en varm sommar så jag kan ligga på en strand hela dagarna, äta glass i solen och umgås med vänner. En härlig sommarkväll på Piren eller nån annan rolig stans säger jag inte heller nej till :) Men sommaren är inte riktigt här än. Imorogn är det tisdag och då ska jag åka till Karlstad för ett seminarie på en dryg timme. På eftermiddagen/kvällen sätter jag mig på tåget tillbaka hem (eller kanske på onsdag förmiddag). På onsdag eftermiddag ska jag ner på stan och kolla på säckgången :) (Tradition i Ludvika) Torsdag ska jag väl hjälpa till med förberedelser inför den Stora Dagen. På fredag vankas det studentfest! :D Min lilla lillasyster har blivit stor och slutar skolan!:O Tiden går fort. Den 8 eller 9 juni åker jag till Karlstad för sista gången denna termin och kommer sedan hem när Louise har tid att hämta mig;) Förhoppningsvis torsdag eller fredag. Fick ett sms av kusin Annie för ett tag sen som ville att jag skulle fixa hennes frisyr till skolavslutningen som är den fredagen. Hon slutar nian och har också blivit stor! Ojojoj.. Ska i alla fall bli skönt med sommarlov. 10 dagar kvar. Jag ska göra den här sommaren till den bästa! Jag har ingen planerat, utom P&L, men att bara ta det lugnt kan vara nog så trevligt. Bara man inte blir trött på att bara gå hemma... Det är väl risken...

Själva studentdagen på fredag kommer bli lite (läs: mycket) jobbig för min del. Tänk att det redan gått ett år! Jag saknar alla klasskamrater, jag saknar honom och jag saknar allt, så som det var innan. Bästa vän har lovat att stötta hela dagen, om jag i gengäld stöttar henne hela dagen. Självklart gör jag det. That what friends are for! Jag ska klara det. För systers skull! För jag vet att den dagen betyder så himla mycket för henne och hon betyder så himla mycket för mig!

Men innan allt detta måste uppsatsen bli klar. Inte långt kvar nu tror jag. "Jag ser ljuset, Jonathan" ^^ Bara jag kommer igång med att skriva diskussionen så.

Och ikväll blir det träning. Dubbla pass, Core och Step. Yes, det behövs. Måste avreagera mig tror jag. Var himla depp igår kväll :( Inte mycket bättre idag och jag ska vaar ärlig. Träning råder bot på det, hoppas jag. Skönt ska det bli i alla fall!

Kärlek från lilla mig! <3

Kommentarer
Postat av: Lisa

Gud, började nästan gråta :O Japp vi stöttar varandra. ALLTID <3 träning hjälper faktiskt en del har jag märkt. Det är ju bra...

2010-05-31 @ 16:19:07
URL: http://albol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0