Min 20-årsdag

Tänkte berätta lite om hur min tjugonde födelsedag var :)

00.00 - "Dagen" börjar. :P

00.10 (ca) - Upptäcker att det ligger ett paket framför mig på bordet. Jag hade svarat på ett sms från mamma 10 minuter tidigare och inte lagt märke till att Lisa la ditt ett paket, förren nu.

00.15 (ca) - Blir glad! :D

00.45 (ca) - Ska tvätta händerna i sjön. Sticker ner fingrarna i vattnet och en fisk hoppar till en bit ut. Jag blir livrädd och skriker så det ekar i hela skogen :P

01.00 - Lägger oss i sängen och pratar ett tag. Mys

01.30 (ca) - Blir tysta och somnar.

02.00 (ca) - Vaknar av att jag fryser så jag skakar. Men jag tar inte på mig tröjan jag tog med mig eftersom jag tror att jag sovit jättelänge och det snart är dags att gå upp. Väntar och väntar på att klockan ska ringa...

02.32 - Kollar på klockan. Tar på mig tröjan och somnar om.

03.00 - Klockan ringer. Jag och Lisa går upp för att kolla på soluppgången. (Vi hade först tänkt vara vakna tills dess, men vi orkade inte:P)

03.15 - Går in igen. Det var ju kallt ute! Ingen sol har gått upp än.

03.20 (ca) - Går ut igen. Metar :)

03.30 - Går in en gång till. Det kom jättemycket knott så vi stod inte ut med att vara ute. Solen har fortfarande inte gått upp, men vi går och lägger oss ändå.

10.00 (ca) - Vaknar och kliver upp. Fixar frukost och äter ute på "glasverandan"

En stund senare - Åker ut med båten. Ror mot ön där fiskgjusen brukade ha sitt bo när vi var små. Han (eller nån annan) bor fortfarande kvar. Det blåser typ storm på sjön, svårt att ro... Möter en båt som har motor, de ser malliga ut...

13.00 (ca) - Startar grillen. Det går bra till skillnad från dagen innan. Grillar körv.

Sen minns jag inte vad vi gjorde. Men jag tror att vi började städa i stugan. När det slutade regna gick jag och Lisa ut och metade. Fick två abborrar (jättesmå så jag släppte i dem igen) och en mört. Gick sen in igen och fortsatte städa. Pratade då och då med massa folk som ringde till mig:P

15.30 (ca) - Åker med båten fullpackad tillbaka till bilen. Lisa ror, det går sådär. Vi åker sicksack...

16.00 (ca) - Är nästan framme vid stranden. Det börjar regna. Vi hinner inte in med alla grejer i bilen. Typ allt blir blött, precis som dagen innan...

16.15 - 18.00 (ca) - Åker bilen hem. Ha skitkul och flummar (Louise också, som kör... haha) Proppar i oss godis och jordgubbar som vi har kvar. :P Allt är slut långt innan vi är hemma :P

18.00 (ca) - Lämnar Lisa hemma vid henne. Flummar när vi packar ur hennes grejer ur bilen. Två tjejer som cyklar förbi kollar konstigt på oss. Vi undrar varför...

18.15 - Kommer hem. Packar upp och hänger ut alla kläder, täcken, filtar... på tork. Äter mat med mor och far :)

20.30 - 22.15 (ca) - Kollar på fotboll...

23.00 (ca) - Somnar.


Finfin present :)


En tidig morgon. Ca kl 3.

Ha inte så många fler bilder från min födelsedag :O Ska få från Louise och Lisa, då laddar jag upp dem på Facebook :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0