Helgen

Hejsan!

Den här helgen har varit mycket bra!

I lördags var vi först in till stan. Jag och Louise gick tillsammans och kollade lite i affärer. Jag hittade ett par fina grejer men köpte inget, dels för att min ekonomi inte tillåter det och dels för att några av dem inte fanns i min storlek (var på rean). Men jag tror att jag har ändrat mig och vill ha en av de där tröjorna i alla fall:P Kanske åker ner nästa helg om jag får lite tid över, för då ska jag ändå vara kvar här i Karlstad. En stund senare mötte vi upp mamma och pappa igen och gick och fikade:) Mamma hade köpt två finfina klockor!:) Sen åkte vi ut till Ikea där vi köpte lite tavlor till mina fula väggar (som är fulla med hål...) och åt mat. Mamma köpte inte en enda servett!:O Vi handlade lite åt mig innan vi åkte tillbaka till min lägenhet och bytte om inför kvällen, då vi skulle på musikal. Vi trodde att vi skulle bli lite sena, men istället blev vi väldigt tidiga så vi fick sitta och vänta ganska länge innan det började. Första akten var lite seg och jag var jättetrött och höll nästan på att somna, haha. Men efter pausen blev det bättre och spännande. Jag tyckte att den var bra och väldigt duktiga skådespelare! Maria Lundqvist passade verkligen i rollen som Norma! Teatern var väldigt lång och när den var slut klockan nio skulle vi leta reda på en restaurang. Det slutade med att vi hamnade på samma ställe där vi åt tidigare i höstas, en italiensk restaurang, men jag älskar italienskt så det gjorde inget:P Vi satt där tills de stängde vid elva då vi åkte hem.

Idag har vi hållt på och grejat här i lägenheten. Hängt upp tavlor, jag har beställt böcker, ändrat lånet på csn, betalat räkningar, städat mm. Och så har vi kollat på skidor hela dagen:) Övriga familjen åkte hemåt för ungefär en timme sen. Jag sitter och tittar på skidskytte just nu och ska snart diska. Sen ska jag jobba lite med vårat projektarbete.

Den här veckan kommer inte bli så kul... Vi ska ha opponering på torsdag på de andras arbeten så tisdag och onsdag kommer spenderas hemma antar jag och läsa in alla arbeten och förbereda opponeringen. Sen på torsdag kommer skräckdagen! :S Nästa vecka börjar den nya kursen och nästa torsdag ska jag hem till Ludvika igen!:D På lördagen den veckan drar vi till huvudstaden:D Mer om det kommer senare, antar jag.

Nu ska jag ta tag i disken...

Ha det bra, så hörs vi senare:)

Kommentarer
Postat av: Lisa

Låter som en bra helg :) Min har också varit bra :D Men du ska komma hem, NUUU!!!!!

2010-01-17 @ 18:13:07
URL: http://albol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0