Bästa vän

Då var det måndag igen. Om en vecka börjar vardagen även för mig. Idag har jag en lista med åtta punkter att ta mig igenom. Allt måste jag inte göra idag, men det vore ju bra att få det gjort. Som tex att skriva packlista med vad jag ska ha med mig tillbaka till Karlstad. Sen ska jag kolla tågtider till Arlanda, om tåget till Karlstad fortfarande går som förut, kolla om det kommit upp nåt schema, registrera kurser mm. Jag chattade lite med Mediha igår kväll. Det kändes bra, två av mina fyra kurser i höst ska hon också läsa. Trevligt! Sen i eftermiddag ska jag träffa bästa vän :) Och ikväll ska jag och mamma ge oss ut i skogen på jakt efter svamp! :)

Jag kom att tänka på igår kväll när hon och jag hade "avskedskväll" för ungefär ett år sedan. Jag kom fram till att det var den 20 augusti. Vi kvällsfikade på Engel. Jag fick en "flyttpresent" till och med. Sen åkte vi en tur med bilen, spelade Coldplay på högsta volym. När jag sen skulle släppa av henne vid hennes hus kom tårarna. Ville inte åka därifrån. Det var liksom som en gräns då. Det kändes som att allt skulle bli annorlunda. Eftersom vi inte är lika gamla har vi aldrig gått i samma klass och lekte aldrig på rasterna i skolan. Vi lekte varenda helg istället. Och när jag säger varenda, menar jag varenda. Vi hade till och med tänkt ut det så finurligt att det var bästa att leka hos oss på förmiddagarna och hos henne på eftermiddagarna. Här var det nämligen förmiddagsfika och hos henne var det alltid eftermiddagsfika. Då fick vi ju fika två gånger om dagen! Jaja, tillbaka till den där kvällen. Det kändes som att det aldrig skulle bli som förr igen. Jag skulle ju flytta. Det blev väl inte riktigt så. Men nu på slutet har det känts som att det inte är som förut längre. Jag hoppas att det bara är inbillning...

Nu måste jag ta itu med listan...

Jag och Lisa, december 2008


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0