Midsommar

Min midsommarafton igår var hur bra som helst! Jag kan inte minnas den midsommar då det senast var soligt hela dagen! Så underbart! :)
 
På förmiddagen spelade hela familjen kubb och boule hemma i trädgården, innan jordgubbslunch. På eftermiddag var jag och Louise hos Lisa och hjälpte till med förberedelser för midsommarfirade på kvällen. Vi gjorde tårta, tzatziki, marinad, plockade blommor och gjorde kransar. Sen kom lite gäster samtidigt som Louise skulle iväg och jobba. 
 
Vi drack lite bål innan vi började fixa med maten. Godaste maten ever, typ! Så himla gott!! Och fyra fnissiga tjejer på Lisas altan :) Sen blev det lite dans inne innan vi gick ut igen och spelade kubb (tog typ 10 minuter för mig och Lisa att vinna, haha) och åt tårta. Fast jag åt jordgubbar och mjölk ;) Vi satt ute till halv tolv eller nåt, sen gick vi in, satt i soffan och lyssnade på mysiga låtar.
 
Jag cyklade hemåt vid halv tre. Alldeles ljust, tyst och lugnt. Tills jag kom fram till backen och skogen, då började fåglarna kvittra och det var inte lång stund tills solen skulle gå upp. Man ville ju inte direkt gå och lägga sig när det blir ljust, men jag var rätt trött ^^
 
Lite bilder:
 
Vallmo :)
 
 
Lunch
 
Tårttillverkning hos Lisa
 
 
 
Årets snyggaste midsommartårta!
 
Dags att göra kransar (ett måste på midsommar), och jag fick vara "kransexpert", haha!
 
Hej midsommarfina flickor!
 
 
 
Bål!
 
"Rester" efter kranstillverkningen, haha
 
Skål och glad midsommar! :)
 
Snart mat!
 
:D
 
??? xD
 
Kvällens snyggaste outfit?
 
Tårtdags
 
 
Sommarkväll ♥
 
Nattligt besök
 
På väg hem. Ful förgrund, fin bakgrund.
 
 
Det ser mörkare ut på bilderna än vad det faktiskt var.
 

Tack Lisa, Louise, mor och far för en trevlig dag. Och tack Lisa, Hanna och Sandra för en mycket trevlig kväll! 

Kommentarer
Postat av: Marcus

Härliga bilder!
Jag är ju inte aaaalls avundsjuk, då jag fick "fira" midsommar på jobbet.

2012-06-23 @ 19:03:39
Postat av: Lisa

Tack själv hihi :)

2012-06-24 @ 14:00:12
URL: http://albol.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0