"I turn the music up"

Jag tänkte försöka ge mig på att "recensera" Coldplays nya låt Every Teardrop Is A Waterfall.

När jag lyssnade på de första tonerna blev jag först tveksam, men så brukar det vara för mig när någon kommer med något nytt. Man vet inte om man kommer tycka det är bra, om de har ett nytt sound eller så. Coldplays sound ändrades ju ganska mycket mellan det tredje (X&Y) och det fjärde (Viva La Vida) albumet. Personligen tycker jag att Viva La Vida är den sämsta plattan (ändå om det var den jag först fastnade för), därmed inte sagt att den är dålig, den är snarare otroligt bra (vilket säger en del om de tidigare albumen). Okej, nu kom jag ifrån ämnet lite... Så, hur skulle de låta denna gång då? Som sagt blev jag lite tveksam i början av låten, men ju längre jag lyssnade desto bättre blev den. När den var slut satte jag på den igen. Nu när jag visste lite vad jag hade att vänta mig, kunde jag lyssna mer noggrant. Och ja, jag tycker den är underbar! Soundet på nya låten är väldigt likt soundet på Viva La Vida, alltså ingen större förändring på den fronten. Och Chris låter precis som vanligt! ♥

Om 23 dagar spelar de i Sverige. Jag kommer vara där. Jag kommer njuta av varenda sekund (förhoppningsvis längst fram)!

Kärlek.




Kommentarer
Postat av: jeppss

Hej! Vad kul att läsa om ett fan som reagerade precis likadant som jag :D

Jag ska oxå se Coldplay om 19 dagar, så det blir en av årets höjdpunkter!!

Brukar du lyssna på "bara" deras skivor eller lyssnar du även på deras b-sides osv.? :)

2011-06-09 @ 07:28:08
URL: http://jordgubbegungan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0