Jag blev kär i en spökstad

Inatt drömde jag om Jocke Berg. Jag blev tokkär, störtförälskad! Haha. Men det är jag ju redan (typ) så det var ju ingen nyhet xD Men i vilket fall passar det ju bra för här kommer ett gäng bilder från det vackra E-tuna som besöktes 12-12 juni 2011!!

Stan visade sig från sin soligaste sida. Här Eskilstunaån.



Roliga stolar xD

S:t Eskils gymnasium. Här gick Kentgrabbarna i skolan. Mannen I Den Vita Hatten (bästa låten, om nån missat det) handlar bland annat om denna skolan.


"Och du och jag håller andan och håller händer i språnget". Så passande att det satt en studentskylt där!



Alltså HAHAHA!!! xD


Här slog vi upp tältet. På en liten äng typ en mil utanför stan eller nåt. Fint var det. Men GRYMT mycket mygg!!! Dagen efter köpte vi myggmedel (som vi inte hade tagit med oss), efter det såg vi knappt en enda mygga på hela resan. Fail.


Fiiiint

En sekunds icke tänkade sent på söndagskvällen och så var båda bilnycklarna inlåsta i bagaget. Tidigt nästa morgon fick vi hjälp av Janne på Assistanskåren, som till slut var tvungen att ha sönder rutan för att komma in i bilen. Efter ca två timmars trixande fick vi fram nycklarna. Av detta lärde vi oss 1) Att alltid kolla en extra gång var nycklarna är innan man stänger bagageluckan. 2) Det är väldigt svårt att göra inbrott i våran bil!


"I Hagnsetahill bland de identiska husen"!


"Jag har gått i dina fotspår hela dan till Hagnestahill"

Någonstans i denna stadsdel hade Kent sin första replokal!



Och jo, nog är husen identiska allt!

I Slagsta där Jocke växte upp. Först tänkte vi att Jockes föräldrar måste varit väldigt rika (kolla bara på husen liksom!), men sen kom mer "normala" hus. (Huruvida de faktiskt är/var rika har jag dock ingen aning om!) På en gård någonstans i detta område brukade Jocke och hans lillebror Adam (som är filmregissör och har gjort flera av Kents videor) spela in zombiefilmer när de var små och bland annat åt upp sina föräldrar. Hmm...


Vi hittade en lekplats och blev leksugna :D



Eftersom vi var uppe så tidigt (kl fem) så blev det lunch vid tio. I en mysig park i centrum, på en ö :)


Fin bro


"Jag växte upp i en spökstad, där torget blir ett slagfält vaje natt"


"Sméstans tegelarmar sträcks mot molnen" (Fast vart molnen är vet jag inte... haha)



Glaaaaaaaaass!



Jag höhö

Jag tror nästan att jag blev lite kär i stan! ;) Och att tänka att Jocke, Sami, Markus och Martin gått på samma gator som vi gick på kändes ganska stort på nåt sätt. Jag har bara en sista tanke... Vem vill flytta till denna gata??

 


Kommentarer
Postat av: Beskyddaren

Uhh, jag vill också till E-tuna ^^.

Och väldig intressanta sammanhänga mellan Kent-text och bilderna.

2011-06-20 @ 22:25:10
URL: http://kentarna.blogg.se/
Postat av: mor

småååå trevlig läsning :)

2011-06-21 @ 20:14:29
Postat av: Julia :)

Hejsan!

Skulle du ha ett hjärta och rösta på min klänning?

Om du också har en klänning så byter jag gärna röster. Om du rösta på min med 5 stjärnor så får du en länk i min blogg. Du kan rösta på min klänning 1 gång per dag ha ddet så bra tack så mycket i förhand :) ♥



http://nelly.com/se/designyourdress/?obj=BuqsHk45IkhX5Plxvrp0muQXM4UoGisHSWyX7pSEPxbJCA7vrluS#Gallery

2011-06-25 @ 09:29:30
URL: http://juliians.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0