Ensamheten

Den här våren och sommaren har jag känt mig ganska ensam. Det finns vissa anledningar till det, men det tänker jag inte ta upp, men bland annat beror det på att alla jobbat i sommar och jag har gått själv hemma varenda dag. I alla fall, för mig handlar många av Kents låtar om ensamhet. (Ja, detta inlägg handlar om Kent...) En av anledningarna till att jag älskar dem så mycket är att jag blir så berörd av deras texter och det finns nog inte en enda låt som jag någonstans inte kan känna igen mig, antingen bokstavligt eller mellan raderna. Min favoritlåt just nu är nog Krossa Allt. Det är skönt att i ensamheten lyssna på musik och känna att man kanske inte är helt ensam ändå. Även om man är helt själv så har man alltid Kent. Men Jocke är tydligen ingen man kan räkna med i kris, vilket ju är lite synd...

"Nej, det är bara du och så har du ju mig
Men jag är ingen man kan räkna med i kris"

"Men kärleken som fanns där en gång
Har byggt något vackert som krossar allt"

Mohaha. Jag älskar honom, och han älskar mig (oss), det har han själv sagt. Och den kärleken krossar allt ♥



Random:

Låten börjar såhär:

"Det finns inga tecken vad jag kan se
Inget som tyder på din oskuld
Det finns ingen förmildrande omständighet..."

En rolig sak är att en person på Kentforumet har som signatur "Det finns inga täcken vad jag kan se, inget som tyder på din oskuld". Haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0