Vatten

Åh gud vilken härlig dag!! Solen skiner och snön smälter ;)

Imorse vaknade jag vid nio, tror ja, minns inte riktigt:P, och när jag kommit upp ur sängen och ätit frukorst osv pluggade jag ett par timmar. Tycker att det gick riktigt bra:) Egentligen hatar (okej, hata är ett väldigt stark ord, men jag ogillar väldigt mycket) att plugga på lördagar och även fredagseftermiddagar. Jag försöker ha det som pluggfri tid, men inte den här helgen. Jag har skjutit på den där uppgiften så länge nu så jag är verkligen tvungen att ta tag i det. När klockan var tolv tänkte jag att jag skulle gå ut och gå och lyssna på Tracks (just ja, måste komma ihåg att rösta!) samtidigt. Men jag hann inte mer än utanför dörren förren pappa ringde och frågade om jag hade vatten...

Pappa: Har du vatten?
Jag: Va?
P: Ja, vatten.
J: Jaa, hurså?
P: De säger på radion att hela Karlstad är utan vatten...
J: Jaha...

Jag lyssnade på nyheterna och de sa att det var nån ledning som var trasig och att 100 000 personer i Karlstad och Hammarö var utan vatten. Det kunde ta en vecka innan det kom tillbaka och att man måste koka vattnet innan man drack det. "Woho, jag kommer inte kunna duscha på en vecka!" var bland det första jag tänkte på :P Det har jag visserligen gjort förut, typ i Samfalla. Men det är ju lite skillnad, det är mitt ute i skogen och man träffar inte en människa, nu är man mitt bland folk... Trevligt... Men senare sa de att de räknade med att flera hushåll i Karlstad kunde få tillbaka vattnet under dagen. Tack för det! Men fortfarande måste man koka vattnet innan man kan dricka det.

Nog om det. Jag gick som sagt var ut en stund och gick. Jag gick ner mot Alsters Herrgård. När jag kom dit tänkte jag först vända och gå tillbaka, men sen såg jag ån som rann där nere i dalen och det såg så fint ut så jag gick ner för en brant backe/trappa och det var väldigt halt. Men jag kom ner till slut och det var verkligen jättefint där. Ädellövskog (läste jag senare på en skylt att det var), den svarta ån, snön och solen som sken. Det såg ut som ett vackert vykort. Jag gick en bit på naturstigen som fanns där och höll på att halka flera gånger (tur att jag inte hamnade i ån!). Efter ett tag vände jag (började bli hungrig:P) och gick tillbaka. När jag kom upp på vägen igen var mina fötter genomblöta av att ha gått omkring i snön, men det var det värt:) Tyvärr hade jag inte kameran med mig, men jag funderar på att gå tillbaka imorgon med kameran och fotografera lite:)

I ca två timmar var jag ute. Åh, jag älskar våren! Och solen! :) När jag kom hem lagade jag mat (och tack och lov var vattnet fortfarande kvar) och sen pluggade jag en liten stund, men jag hade ingen inspiration kvar så jag fortsätter imorgon istället.

Nu ska jag ta och äta lite godis;)

Kram Malin

Kommentarer
Postat av: Lisa

Lät som en mysig liten tur :) <3

2010-03-20 @ 18:13:46
URL: http://albol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0