Dixie Chicks - Long Time Gone Tour

Igår bar det så av till den kungliga hufvudstaden och årets första konsert. Dixie Chicks spelade på Water Front i Stockholm.
 
Vi jobbade halva dagen och åkte sen till Västerås, där vi hämtade upp Louise, och sen vidare till Jakobsberg, där vi parkerade och tog pendeln in till stan. Vi åt lite mat på biffhuset innan konserten. Sen när vi kom in i lokalen var första tanken wow... Det var liksom litet och intimt och vi hade världens bästa plaster!
 
 
 
Jag och Louise, som är vana att köa i timmar innan konserter, tyckte väl att det började i princip på en gång, hon som var förband började väl ungefär en halvtimme efter att vi satt oss. Och hon var lite seg och alla låtar lät likadant, men helt okej ändå. Kändes också lite ovant med sittplats, haha.
 
Sen var det dags för det vi väntat på sen november. Eller okej. Jag har väntat på det i flera år. Deras senaste skiva, som kom ut 2006, fick jag i julklapp där nån gång och det var då jag upptäckte dem. Sen köpte jag resten av skivorna efterhand. När de tog en paus och jobbade på varsitt håll trodde jag att de aldrig skulle släppa något nytt, och inte göra några konserter tillsammans igen. Deffinitivt inte i Sverige. Men så fel man kan ha, och vad bra det känns att jag hade det i det här sammanhanget.
 
De var i alla fall jättebra. Allra bäst var Not Ready To Make Nice (inte helt oväntat) och Travelin' Soldier. Båda extranummer. Och publiken stod upp under extranumren så det var ju lite extra stämning... Och känslan i Not Ready..., den är ju helt otrolig.
 
De var som sagt jättebra och man märker att de älskar att spela, älskar att stå där på scenen. Det var kroniska leenden på dem alla tre. Så härligt att se äkta spelglädje! Och de är så otroligt duktiga också. Fantastiskt!
 
Betyg: Ett stort rött hjärta!
 
 
Natalie
 
Dagen till ära hade alla i bandet fått "svenska" namn. Detta är allstå Emily Robinson-sson ;D
 
Martie
 
 
 
 
Vi var hemma hos Louise igen strax före ett och kom i säng efter fika och så vid halv två. Strax före nio var det uppstigning och frukost, lite fixande i lägenheten och så var vi hemma ungefär kvart i ett. Då blev det lunch på Lokes innan jobb på eftermiddagen. 
 
Helt okej start på veckan kan man väl säga!
 

Kommentarer
Postat av: Marcus

Härligt spelställe! Och kolla snubben som tittar in i kameran på bilden där ni posar innan konsert, haha!

2014-03-18 @ 22:22:26
Postat av: mor

Mycket bra konsert och några mysiga timmar. Tack tjejor.

2014-03-30 @ 21:33:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0