Sörmlandstripp

I lördags åkte vi alltså söderut, mot Nyköping. I Kungsör stannade och fikade på en campingplats. Otroligt fint med träd som höll på att bli gröna och vackra vitsippsbackar!

Vackert

Lite blåsippor fanns det också :)



Fikautsikt

Mälaren


Mamma och syster

Finns det något vackrare?!



Efter att vi kommit fram och checkat in på hotellet (slottet) som låg mittemellan Nyköping och Oxelösund åkte vi till Oxelösund. Där var vi i gamla delen av staden och gick en "kulturstig", vad det nu var för kulturigt med den? Men fint var det :)








Grönt och fint :)





På kvällen åkte vi till Nyköping för att äta middag. Hur gott som helst! Entrecote och till efterrätt chokladmousse med valnötter och bär. Typ godaste efterrätten på länge länge! Tog inte med kameran när vi skulle äta. Det visade sig senare vara ett misstag. När vi var på väg tillbaka till bilen var hela himlen alldeles rosa/orange! Det var sjukt vackert! Tog en bild med mobilen, men den visar inte riktigt färgerna rättvisa och blev ju inte heller så skarp. Jag och pappa sprang till bilen för att hämta våra kameror. När vi kom tillbaka till bron där det var så fint var nästan allt det vackra försvunnet... Vi var borta kanske 6-7 minuter. Man ska alltid ha kameran med sig, mat vet aldrig vad man får syn på!

Mobilbilden...

Efter att vi hämtat rikitga kameran. Sådär rosa/orange som syns var hela himlen!


Jag

Nyköpingshus

Mitt och Louises hotellrum :) Älskade den där tapeten!



Såhär såg det ut när jag vaknade ^^

Slottstrappa ^^


Stjärnholms slott!


På söndagen var vi först till Trosa. Väldigt fin liten stad!

Syster

Vid hamnen



Anders













Louise i bilen


Jag i bilen


Efter att vi varit i Trosa åkte vi vidare till Stendörrens naturreservat. Väldigt vackert!





Krokigt träd :O

Gick upp i ett utkikstorn!







Klart vatten!


Läskig hängbro! Gungade skitmycket när man gick på den!

Vadå utmana ödet ^^

Lilla familjen

Jag och mamma

Louise och pappa


Mamma och jag igen


Vid Nyköpings hus


Louise och mamma

Nyköpings hus

Nyköpings hus



På måndagen vände vi hemåt igen. Stannade i Eskilstuna. Det var nästan samma väder som när jag och Louise var där förra gången. Soligt och ungefär samma temperatur. Skillnaden är väl att nu var det april och varmt, då var det juni och kallt ^^

Eskilstunaån


Gamla staden i bakgrunden

Stora torget


På ön i mitten hade jag och Louise picknisk i somras ^^


Domkyrkan och bro

Rademachersmedjorna. Där var tydligen jag, mamma och pappa när jag var ett år. Minns jag inte... :O KOm sen på att Kentarna fortfarade bodde i den stan då. Tänk om vi mötte dem nånstans? ^^



På ett udda café. Eller hon som jobbade där var iaf udda ^^


På Åhléns i Eskilstuna ;)

Gamla staden


Grönt och fint! :)

Det var allt för nu, godnatt!

Kommentarer
Postat av: mor

Hej och hå vilka fina bilder :)

2012-05-05 @ 09:53:20
Postat av: Marcus

999 st bilder, typ, i ett enda inlägg.

Imponerande, trevligt och fint!

2012-05-06 @ 12:26:02
Postat av: Marcus

Hoppas att blogg.se autosparar inlägg?

Segt om det hänger sig där mot slutet, hehe.

2012-05-06 @ 12:26:53
Postat av: Malin

Tack!



Marcus: Jag vet faktiskt inte hur det är, aldrig råkat ut för det! pepparpeppar

2012-05-06 @ 13:04:17
URL: http://malintuveson.blogg.se/
Postat av: Lisa

Gud vad mysigt! :)

2012-05-06 @ 15:00:28
URL: http://albol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0