Svenska Skidspelen 2012

Blev inget datorsittande igår. Var hos farmor och åt middag, sen blev det handling på vägen hem och sen färgade jag Louises hår. På kvällen blev jag fast en stund vid tvn när Louise kollade på How I met your mother och sen blev det sängdags ^^ Idag har mitt hår färgats. Lite svårt att se hur det blev innan det har torkat, men ser väl hyftsat ut ^^

Jag tänkte berätta lite mer om söndagen nu (till slut).

Vi kom till Falun vid 11-tiden och åkte direkt upp till Lugnet, köpte biljett osv.

Ingång till Lugnet

Faluns känneteckan ^^


Sedan vandrade vi upp för mördarbacken, långt upp. Vi var helt slut när vi kom upp till det brantaste stället, där vi ville stå. Då började väntan (alltid denna väntan från vitt till gr... okej kentcitat...^^). Drygt två timmar till start. Vi fikade lite så länge. Och när vi kommit upp kom vi på att vi skulle köpt en flagga nere i stadion, men ingen orkade gå ner igen ^^

Fikaplats

Första parkett, hehe

Det har inte kommit så mycket folk än



Självaste Marcus Hellner åkte plötsligt förbi :D



Syster :)



Det har kommit lite folk nu, hehe


Halv två började tävlingen. Otroligt spännande och de åker så sjukt fort även fast det är hur brant som helst. Respekt, typ :P

Dario Colonga



Hellner först :) (av dessa alltså...) Och sen bara en massa ryssar, som vanligt alltså.



Calle Halfvarsson = hemmaåkare :)


När herrtävlingen var slut drog vi oss ner mot stadion igen.

Utsikt över Lugnet, taget ovenför läktaren till hoppbackarna.


Sen blev det damtävling. Denna gång stod vi vid upploppet. Bredvid några galna polacker. Det gick inte att missa vem de var där för. Varje gång speakern (som pratade svenska) nämnde Justyna Kowalczyk (ja, jag Googlade för att veta hur hennes namn stavas^^) jublade de, även när speakern sa att det gick dåligt för henne. Det var kul! Hehe.

Syster igen :)

Ställningen innan start (okej syns typ inte, men ändå)

Björgen har startat

Charlotte Kalla

Anna Haag (nästan hemmaåkare)

En överglad bild på mig som gör tummen upp för dagen får avsluta det hela ;)


En annan dag när jag har tid ska jag försöka fixa ihop något med filmerna jag gjorde. Tog extremt långt tid att göra detta inlägg med så mycket bilder (en och en halv timme) så nu ska jag sova, godnatt!

Kommentarer
Postat av: mor

tack för repotaget.

2012-03-25 @ 20:20:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0