Peace & Love 2012

Vet inte var eller hur jag ska börja. 
 
I tisdags jobbade jag och hann inte med så mycket mer. Fanns inget roligt att se ändå så det gjorde inte så mycket. Det jag tänker på när jag tänker på den första dagen är LERA! . Det var lera överallt, eftersom det hade regnat hela dagen, natten och även dagen innan. Det var också den dagen blixten slog ner på campingen. Det var precis innan jag kom dit. När jag körde upp, cirka 10 minuter innan jag kom fram till Borlänge mötte jag världens regnväder. Skyfall. Som bara tvärbörjade. Det var som att köra rakt in i en vägg. Men såg ingenting! Som tur var hade jag gummistövlar. Som såg ut så här när jag jobbat klart:
 
 
På onsdagen åkte jag upp lite senare. När jag kom dit spelade Rise Against. Stod och kollade på slutet av den spelningen. Var med på ett försök till världsrekord i massyoga efter det, haha. Sen var jag på Roxette. Som var kassa. Jag kan väl säga så här. Marie Fredriksson har haft sina glansdagar röstmässigt. Det lät mestadels falskt. Gessle var ingen hit heller och publiken var skräck och det var noll drag. Kasst, med andra ord, som sagt.  Efter Roxette blev det lite Uggla. Innan Lars Winnerbäck. Som var så otroligt bra. Blev lite frälst tror jag ;) Vackert var det och några tårar föll. Det var dock väldigt kallt. Det kan inte ha varit många grader ute. Jag hade ulltröja, fleecetröja och vantar och frös ändå och mina fingrar var helt stela :O
 
Rise Against
 
Roxette
 
En uggla. Eller Uggla.
 
Lasse
 
 
Mycket folk
 
Ljus kväll
 
 
 
Jag hade tänkt att jag skulle filma "Vi älskar Lasse" som publiken ropade, men hann inte få upp kameran, ställa in på filmläge och så. Men fick en fin låt på film istället!
 
 
 
På torsdagen var jag på Regina Spektor innan jag skulle göra mitt andra pass på insläppet. Hon var himla bra och sjöng fantastiskt vackert! 
 
Man får vara med om väldigt mycket när man jobbar på Peace & Love. Träffa massor av glada (och fulla, haha) människor. Intressantast är när man visiterar folk. Kommentarer som "Får jag en kram" (vanligast), "Kan jag få visitera dig också" är inte alls ovanliga. Fick även höra "Gud vad du är snygg" ett par gånger... Jag bara eeeh tack eller nåt. :P Fick även en puss på kinden en gång :O Haha. Det jobbigaste är att men får ont i benen och fötterna och nacken. Jag slutade klockan 03 när festivalen stängde. Då började även måsarnas festival. Jag har aldrig sett så mycket måsar på samma gång förut. Hela marken och himlen var vit. Det såg ut som snö :O
 
Regina Spektor
 
När jag åkte hem på natten kändes det mer som mitt på dagen, förutom att jag var väldigt trött. Solen sa "Godmorgon världen." Jag sa "Godnatt nu går jag och lägger mig!"
 

På fredagen åkte jag buss upp. Blev lite svårt att hinna med bussen ner till stan eftersom jag sov så länge, till kvart i ett (var ju hemma kvart i fyra så...). Det var i alla fall skönt att slippa köra. Jag var först på en föreläsning av Emma Svensson som startat Rockfoto. Hon berättade om hur hon började fota och visade en del av sina bilder. Sen var jag på Thomas Di Leva. Efter ett tag ringde Louise och sa att hon kommit fram och då gick vi och köpte mat och gick bort till scenen där Markus Krunegård skulle spela. Han var bra! Sen gick vi mot scenen mitt emot, satte oss en bit ifrån och pratade medan Deportees spelade. Vi att inte så länge, vi passade på att gå på toa och så (skulle ju på Kent sen juuue). Sen kollade vi på två låtar på Melissa Horn. Jag hade gärna sett hela den konserten, men så här i efterhand var det tur att vi inte gjorde det. Hon spelade på scenen längst ifrån den som Kent spelade på. När vi kom fram till Utopia, halv elva, var det redan rätt mycket folk där och det fylldes snabbt på med ännu mer folk. När klockan var elva reste sig alla, så vi fick stå i en timme. Framåt tio i tolv eller så började jag få ont i huvudet och det kändes som att luften tog slut. Det var sjukt trångt och varmt. Fick typ ställa mig på tå och andas ovanför alla andra så gick det över. Men det var en tjej en liten bit ifrån oss som typ svimmade eller så och fick lyftas över :S
 
Jag tänker göra ett eget inlägg för spelningen, precis som jag gjorde 2010, men ja... De var hur bra som helst, precis som vanligt ♥ Tog ett par bilder med mobilen (letade i väskan efter kameran men hittade den inte och trodde jag hade tappat den... Hittade den sen när vi kom till bilen), men jag hade inte lust att ta mer bilder än så. Njöt av allt istället!
 
Det var lite jobbigt att köra hem sen, regn, regn, regn. Massa vatten på vägen och mörkt. Ingen bra kombination... Men vi var hemma till slut.
 
En av de första konsertbilderna Emma Svensson tog var på Jocke, Skadinavium 2002 om jag minns rätt.
 
Fantastisk bild på Coldplay
 
Hon har även tagit den här bilden (hann inte ta bild på föreläsningen). Jag tycker den är hur bra som helst. "Revanschbild på Kent" som hon själv kallade den.
 
Di Leva
 
Markus Krunegård
 
 
Melissa Horn
 
Mycket folk! Och på vägen därifrån mötte vi hur mycket folk som helst som var på väg dit!
 
Väntar på Kent
 
Utopia! Haha när vi satt där kommenatrade vi hur litet trumsetet såg ut och att det såg ut som att mickstativet var typ en meter högt. Det är längre ifrån än man tror. Scenen är grymt stor!
 
Väntan... Jag vet inte varför jag inte ens ser speciellt glad ut. Jag var överlycklig!
 
Den av mobilbilderna som blev bäst. Älskade Kent. Haha, Sami såg man knappt alls på grund av den där filmkameran...
 

Lördag. Var inte på så mycket. Blev lyckoaktivist. Var på nåt samtal med bland annat David Batra och Soran Ismail om humor och rasism. Köpte mat. Lyssnade på ett samtal om Unicef och volontärarbete. Var på stand up med Kodjo Akolor, braa! :D Sen var jag och jobbade hela kvällen. Det var stressigt och mycket att göra igår. Rushen vid sju ungefär, som brukade vara i cirka en timme, höll på i över tre timmar och jag var en av dem som inte hann äta förrän halv elva. Hann sitta i en halvtimme, sen fick jag en rast på typ tio minuter vid två. Jag fick alltså sitta 40 minuter på nio timmar. Jag hade ont i hela kroppen efter det, haha.
 
Det är mysigt vid Shangri-La.
 
 
 
Ett fullsatt Athena.
 
Kodjo
 

Jag har gjort en spellista på Spotify. Den kommer att utökas under sommaren. Men ja, så här ser den ut just nu: Konsert- och festivalsommar 2012
 
Peace & Love 2012. Det var bra! :)

Kommentarer
Postat av: Marcus

Kindpussar, kramar och snyggkomplimanger. Man borde kanske bli insläppare vid festivaler någon gång! :p

2012-07-01 @ 22:23:54
Postat av: Marcus

Kindpussar, kramar och snyggkomplimanger. Man borde kanske bli insläppare vid festivaler någon gång! :p

2012-07-01 @ 22:41:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0