Mikroproblem

Besökarna på bloggen är färre än vanligt de senaste dagarna. Antar att det är för att det är sommar, om än en kass sådan.
 
Idag har jag jobbat. Suttit i kassan. Det har gått bra :) Fick några extratimmar imorgon också :) Fick sluta lite senare idag, man skulle tydligen räkna kassan innan man fick gå hem, haha. Inte lätt första gången att komma ihåg allt ;)
 
När jag kom hem hade det varit strömavbrott på eftermiddagen, så klockan på mikron stod och blinkade. Det gick inte att värma mat. Jättehungrig ringde jag till mamma. "Ringer upp om några minuter...". Jaha. Dukade och satte mig på golvet, orkade inte stå, haha. Pappa ringde upp... Det han sa att man skulle göra funkade inte. Trodde jag skulle få äta kall mat. Pappa berättade var bruksanvisningen är, han hade rätt hur man skulle göra, bara det att man var tvungen att trycka på en annan knapp först. Fick mat till slut!
 
Strömavbrottet berodde antagligen på världens åskväder som varit vid tre-tiden, som Louise berättade om när jag kom hem. Inget jag märkte av då jag var mitt inne på Coop utan fönster eller så :O
 
Snart läggdags, jobb 11-20 imorgon :)

Kommentarer
Postat av: Marcus

Om micron strejkar, prova ugnen nästa gång. Tar lite längre tid att få varm och värma, men det tenderar att bli lite godare om inte annat. ;-)

2012-07-17 @ 21:47:06
Postat av: mor

Håller med, eller varför inte en gammaldags mikro d v s kastrull men lite vatten i. Blir absolut godast då :)

2012-07-23 @ 00:11:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0