Bright Star

Såg en film i eftermiddags. Bright star. Mycket fin film. Den handlar om John Keats, 1800-talsfärfattaren som är känd för sin poesi (själv har jag dock aldrig hört talas om honom...?), men berättas ur hans stora kärlek Fanny Brawnes ögon.


Det är ett vackert kostymdrama och en ännu vackrare kärlekshistoria som jag blev berörd av. Och i slutet är det, i alla fall för mig, omöjligt att hålla tårarna tillbaka. "Det unga parets romans är en smärtsamt vacker kärlekshistoria skildrad med unik fingertoppskänsla. En sann hyllning till livets första och starkaste kärlek." Helt klart sevärd!


Regisserad av Jane Campion som gjort Pianot. Som jag inte har sett. Har nåt att jobba på här känner jag...

Kommentarer
Postat av: Marcus

Inte sett, men får kanske kolla upp. Glömde film hemma, så får nöja mig med bok & TV på jobbet. "Pianot" är i alla fall bra, även om det är en del år sedan jag såg den.

2012-01-26 @ 21:47:33
Postat av: Lisa

Pianot har jag, den är riktigt bra! :) Måste se den där filmen nån gång med, verkar va en film i min stil :D Puss hihi

2012-01-27 @ 12:30:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0