Lite Kent-news

I nya numret av STYLEBY (modemagasin) finns en intervju med Britta Persson som Sami har gjort. Lite trevligt. Finns både info om Britta (som jag förövrigt inte alls har någon koll på) och om Kent. Typ vilken klädkod Kent har på sina spelningar :P Om ni är intresserade kan ni läsa intervjun här.

På Kentforumet läste jag nyss lite intressant info om Ingenting Någonsin, som är en mycket bra låt från Kents första album. En av sakerna jag älskar med den är understämman! En kille på forumet skrev följande idag: "gillar verkligen hur jocke beskriver att han under en kväll drack gammeldansk och rökte hundra cigg för att få till den rätta whiskyrösten till understämman som nille kom på att de skulle ha vilket slutade med att han stod dyngrak i studion" Hur mycket sanning det ligger i det är det ingen som vet (utom möjligen Jocke själv då, kanske... haha), men lite kul var det ju.

 

På Kentforumet hittade jag även den här, som var väldigt bra, tycker jag:

 

 

Från 1995 tror jag (b-sida från Kent (albumet alltså)). För övrigt älskar jag att lyssna på gamla Kent-låtar på Youtube :) Med gamla menar jag tiden innan de skivdebuterade -95.

Det var nog allt för nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0