Fullt upp

Hej igen!

De senaste dagarna har jag haft fullt upp.

I tisdags var vi i stugan hela dagen. När vi kom dit var vi först tvungna att lägga i båten, det är ingen som varit där tidigare i år. Då upptäckte vi att det var ett par sprickor i båten. Så det blir till att köpa en ny båt nu! När vi kom till stugan gkrapade vi bort färg från fönstren som vi målade förra sommaren. Under tiden jag gjorde det hade jag två kenttextrader på hjärnan. "Stå vid min olåsta dörr, i rakblad av billjus från gatan" (Generation Ex) och "Du skrapar rutor nu igen" (Ensamheten). Undrar om det är en slump att de två låtnamnen passar ihop? I stugan eldade vi dessutom gamla kvistar från träd vi sågade ner förra året och gamla brädor.

Det var vädigt lite vatten i sjön! Familjen fikar på stranden :)

Jag vaktar eld (som typ inte syns på bilden, men den är där!)


Var tvungen att såga grenarna i lagom storlek :P


Mamma byggde en random grill

Igår målade jag husgrunden hela dagen. På kvällen var jag och Louise och badade i Hällarna. Det var kallt!

 

Idag var vi i Sligen på förmiddagen. Orkade inte smörja in mig, men skulle gjort det ändå, är helt knallröd på ryggen nu :S Åkte hem vid halv tre eller nåt och lagade lunch. Sen satt vi på balkongen. När Louise åkt till jobbet oljade jag in balkonggolvet, sen lagade jag middag och kollade på tv.

 

Imörn ska jag nog måla igen. Det lär ta hela dagen...


Kommentarer
Postat av: mor

Grillen fungerade, d v s värm korven långsamt..........

2011-08-02 @ 21:25:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0