En helg i Norrbotten

Fem minuter efter att jag kommit ut i eftermiddags började det regna och snöa. Mysigt... Jag var helt genomblöt när jag kom in igen. Men men, jag lyssnade på musik och köpte choklad så jag var rätt glad ändå!

I torsdags åkte jag hem till Ludvika. Tåget mellan Kristinehamn och L-a var inställt så jag fick åka buss istället. Så där försvann tre av mina pluggtimmar (kan inte läsa när jag åker buss, mår illa direkt :S) När jag kom hem, en timme försenad åt jag mat, duschade och packade innan jag somnade gott...

Några timmar senare (närmare bestämt klockan 04.00) ringde väckarklockan. Dags att stiga upp och sätta sig i bilen och fortsätta sova där. Det tog dock väldigt lång tid innan jag somnade igen (nånstans mellan Fagersta och Västerås, tror jag). Men efter det gick resan väldigt fort och helt plötsligt var vi framme på Arlanda. När vi stod och vänatde på bussen från parkeringen var jag nyvaken och frös hur mycket som helst, inte så bra eftersom det skulle bli många många grader kallare när vi kom fram, haha. På Arlanda hann vi med att äta frukost innan vi gick på planet. En dryg timme senare landade vi i Luleå. Det var väldigt fint där uppe. Så vitt och ljust! :) Vi hämtade ut vår hyrbil och körde till Framnäs, utanför Piteå, där Louise bor.

Vi fick sitta och vänta i ungefär en timme innan Louises lektion slutade, sen gick vi och åt lunch på restaurangen på skolan. Eftersom det var fredag fick man efterrätt också :D När vi hade ätit klart åkte vi tillbaka till Lule. Där gick vi omkring på stan en stund innan vi gick till Norrbottensteatern och åt middag. Efter maten var vi på musikal. Snövit. Den var riktigt bra! :) Efteråt var vi och handlade innan vi åkte tillbaka till Framnäs. Efter att ha varit vaken i 20 timmar fick man äntligen sova!

På lördagen var vi först till Pite Havsbad. Det var rätt öde på stranden :P Men det var rätt fint. Bara vitt så långt man kunde se. Det var dock lite kallt för det blåste rätt mycket. Sen var vi in till Piteå. Där fikade vi och gick runt och kollade i affärer. Det var en riktigt fin stad! När affärerna stängde åkte tillbaka till Framnäs, gick en kort promenad innan vi lagade mat (jag pluggade) och åt. Efter maten spelade vi massa kort och tillslut kollade vi på Melodifestivalen, men det var kasst!

På söndagen var vi uppe ganska tidigt. Vi skulle iväg och åka hundspann! Det var riktigt kul och massa fina hundar fanns det på gården. Närmare bestämt 60 stycken. 14 av dem drog vår släde på en tur på cirka en timme. Mysigt! Fast jag höll på att förfrysa mina fötter :S När vi kom tillbaka till gården fick vi se en valp som de hade. Den var nio veckor och hur söt som helst!! På vägen tillbaka hem till Louise köpte vi fika i Öjebyn och sen fikade vi när vi kom hem till henne. Sen duschade vi och spelade kort och åt mat innan jag, mamma och pappa åkte till flygplatsen. Vi kom till Arlanda vid nio och exakt klockan 00.00 svängde vi in på uppfarten hemma. Klockan fem ringde min väckarklockan och jag åkte med morgontåget tillbaka till Karlstad.

Nu har jag rest över 280 mil (grovt räknat) sen i torsdags, så nu blir jag kvar i Karlstad ett tag!

Lite bilder:


Grisar av is i Luleå centrum



Mer is. Mello var i Luleå i lördags...



Louise hade varmt i sitt rum, ändå vaknade jag på natten av att jag frös. Det måste vara nåt fel på mig :O



Pite Havsbad



Me on the strand


Piteå centrum


Familjen på Pite älv


Är man från Dalarna och flyttar därifrån måste man ju ha en dalahäst med sig! Det är typ lag på det tror jag...

Guiden, Louise, jag, pappa och massa söta vovvsingar!


Ledarhundarna



Haha, söt hund!


Fint!


Jag tog inga bilder på valpen, men tror mamma och pappa gjorde det. Jag kanske får någon sen som jag kan visa :)


Kommentarer
Postat av: mor

fina bilder som vanligt :)

2011-02-07 @ 19:39:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0