Pluggar...

Jag försöker banka in anläggninfstillgångar, omsättningstillgångar, balansräkning, resultaträkning, bokslut, årsredovisningslag, inkomstskattelag, avskrivning, realisationsvinst, realisationsförlust, anskaffningsvärde, ackumulerade avskrivningar, LVP, inkurans, KSV, mm i min lilla hjärna. Och sen hur man bokför allt detta. Att träna på uppgifter orkar jag inte ens tänka på just nu.

Det går sådär.

Ska ringa mamma när jag läst klart så kanske hon möjligen kan förklara...

Sen ska jag nog lägga mig och läsa eller lyssna på musik.

Förresten stör det mig att min hjärna ligger en dag före. Igår kändes det som onsdag och idag känns det som torsdag. Blöö.

Kommentarer
Postat av: mor

ksv = kostnad sålda varor hihi

2011-02-17 @ 20:46:03
Postat av: mor

kunde hon det?

2011-02-17 @ 20:50:06
Postat av: Malin

och lvp = lägsta värdets princip!



Jadå, det kunde hon :)

2011-02-17 @ 20:56:08
URL: http://malintuveson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0