London 9-12 september 2010

I torsdags vid 12 började vår resa mot typ världens bästa stad. En resa som tog 11,5 timmar! Vi åkte först buss till Borlänge, sen tåg till Arlanda. Där checkade vi in och åt lite mat, som inte direkt var billig. Jag åt en macka och en drickyoghurt för 90 spänn! I alla fall, sen flög vi till Gatwick. Därifrån tog vi tåget in till London och Victoria Station. Det var inte det billigaste alternativet, men det klart smidigaste och lättaste. Där köpte vi tunnelbanebiletter och åkte till Paddington, som var den station som var närmast hotellet. Här tog vi fram kartan och började fundera ut vilken väg vi skulle gå. Vi gick ett tag men fattade inte vart vi skulle. Efter ett tag kommer en engelsman fram "Are you lost?" Vi ba "öööh yeeees...." haha.Han hjälpte oss att hitta rätt och hade vi bara fortsatt rakt fram på gatan som stationen låg hade vi hittat direkt. Men varför göra det lätt när man kan göra det svårt? xD

På fredagen började vi med en massa krångel på hotellet eftersom vi skulle fått biljetterna skickade dit, men de hade inte kommit. Vi skulle gå tillbaka dit vid 12 så därför tog vi en promenad till Hyde Park som låg ganska nära. När vi kom tillbaka hade vi fortfarande inte fått något brev. Efter mycket om och med fick vi telefonkontakt med en person på företaget och vi skulle få biljetterna när vi kom till Wembley (det fick vi!!). Så vi passade på att åka till Big Ben och Tower Bridge. Sen åkte vi med tunnelbanan till Wembley. Åt lite mat och så där. Pratade med gubben som baar krånglade hela tiden, men till slut fick vi i alla fall våra biljetter. Överglada sprang vi mot ingången :P Typ. Åkte ungeför hundra rulltrappor uppåt och hittade våra platser tre rader från översta raden. Wembley var mycket större än vad jag någonsin kunde tänka mig. Det var enormt! xD Det var tre förband och det första började ungefär när vi kom dit. Sen var det ett till och sen... Vem var det som var sista för"bandet" om inte Lily Allen? :D Hihi. Sen var det Muse då. De var grymma! Otroligt bra. I klass med Kent faktiskt, haha. Nejdå. De var lika bra! Så de så! :D Kan inte säga vad som var bäst. Men i alla fall. De låtar jag tyckte var bäst var nog Uprising (första låten), Resistance, Hysteria, I Belong To You och Knights Of Cydonia. Men alla var verkligen bra. Och vad som var förvånande var att från att vi gick från våra platser tog det bara en timme tills vi var på hotellet! :O Med massa tunnelbana och allt. Coolt, haha.

Lördagen var vi på Madame Tussauds. Det var coolt. Fick en massa nya kompisar. Typ Leona Lewis :) Och Robert Pattinson. Hehe. Men jag tyckte inte att det var värt pengarna. Vi betalade 84 pund (typ 900 kr) för tre personer :O Efter det shoppade vi på Oxford Street och sen vilade vi i Hyde Park. Vi blev helt slut. Det var för mycket folk, haha. Vi gick sen tillbaka till hotellet och bytte om och sen gick vi ut och åt på en pub. Vi sänkte medelålderna ganska rejält xD Men gott var det. Sen hade vi tänkt gå ut nånstans men vi var hur trötta som helst. Flummade en massa på vägen tillbaka till hotellet och vid nio var vi tallbaka och låg helt utslagna på våra sängar xD

På söndagen åkte vi först tunnelbana till Warwick Avenue. Därifrån gick vi till Abbey Road. Ni vet det kända övergångsstället där Beatles gick. Massa folk var det där och typ kaos med alla turister som skulle gå över, ta kort och stannade mitt på vägen och så massor med bilar. haha. Sen åkte vi tillbaka till Oxford Street och jag köpte ett par Converse som jag inte fick tag i på lördagen. (På ena affären hade de inte min storlek och vi hittade inte tillbaka till den andra just då xD) Sen åkte vi till Notting Hill där vi gick omkring och shoppade lite mer. Köpte en shortsdress för 15 pund som jag senare hittade på en annan affär för 5 pund, lite surt :P Men det är så himla fint där, i Notting Hill! Vi såg på ett ställe att det fanns en lägenhet till salu, hyran låg på 20000 pund i veckan, om jag minns rätt, inte gratis direkt... Sen började vi röra oss tillbaka till flygplatsen. Det failade lite och så. Det stod inte vilken gate vi skulle till så vi tänkte att vi chansar väl vart vi ska och så kasnke vi hittar nån som vi kan fråga. Sen helt plötsligt stod det boarding på vårat flyg och vi ba "WTF!!!!" Men när vi väl kom dit fick vi sitta och vänta hur länge som helst och planet var typ en timme försenat :S Vi kom i alla fall iväg till slut och vi flummade typ hela vägen hem xD Fast sista halvtimmen somnade vi (nästan). Vaknade av att det värkte i öronen och att vi var på väg att landa. På flygplasten hämade mamma och Lisas mamma oss :) Och de ville typ veta allting. Men vi ville mest äta våra mackor som de hade köpt åt oss och sen sova. Vi (eller i alla fall jag) hade lite svårt att somna (jag satt i mitten bak, knepingt ju...) men sov nästan hela vägen hem till slut ändå. Vi var väl hemma vid halv fyra ungefär.

Här kommer då ett urval av alla bilder. Fler finns på Facebook senare!


Lisa och louise i Hyde Park


Big Ben :)


Tower Bridge (Y)


En av miljoner taxibilar


Wembley


:D


Typ mycket folk. Jag har aldrig sett så många människor på samma gång förut!


Muse!


:)


Jag och min nya vän Leona Lewis


Middag på en pub :)


Läser tidningen


Flum vid en telefonkiosk xD


Misslyckad hoppbild xD


Warwick Avenue

Vid Abbey Road. Jag och en massa andra turister :P


Notting Hill :)

I ♥ LONDON


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0