Helgen

Hejsan!

Det var ett tag sen jag skrev, sorry för det, men jag har haft fullt upp!

I fredags var jag i skolan på förmiddagen och vi hade en himla seg redovisning. PÅ eftermiddagen åkte jag ner till stan och köpte present och sen gick jag och satte mig på stationen och väntade på tåget. Det var försenat och när det äntligen kom och vi kunde gå på åkte det typ 100 meter och sen sa de att det var nåt fel och att vi skulle få åka buss istället. Så vi åkte buss till Kristinehamn. När vi kom dit hade det anslutande tåget till Ludvika gått så vi fick åka taxi ända hem:S Men jag kom hem i alla fall. Väl hemma åt jag och Louise middag (mamma och pappa var ute på stan och "härjade" xD) och sen spelade vi spel. Vem där? hihi, det var kul och jag vann! :P

På lördag morgon kommer Louise in i mitt rum och väcker mig tidigt. Jag hade helt glömt att jag lovat henne att följa med till Borlänge på filmcasting! De ska spela in en långfilm i Borlänge i sommar, Losers eller nåt, hette den, och de sökte ungdomar mellan 18-20 år som pratade dalmål:P Och för er som undrar jag var inte med på castingen, jag var bara moraliskt stöd:P Vi var där ganska tidigt så det var inte så lång kö innan så vi kom därifrån ganska tidigt. Det var soligt och fint så vi gick runt lite på stan. Men sen började det blåsa och blev kallt så då åkte vi hem.


Louise i Borlänge :)

När vi kom hem åt vi lunch och sen spelade vi lite mer spel medans vi väntade på att mamma och pappa skulle komma hem med bilen. När de kom åkte vi ner till Lisa! Där gjorde vi oss iordning för kvällen då hon skulle ha sin 18-årsfest:D Lisa stressade mest runt så jag och Louise fick duka och fixa sallad och hålla på xD Men festen blev i alla fall lyckad :)








Vi spelade kubb. Första gången fuskade killarna och vann. Men andra gången gjorde de inte det och vann tjejerna! Vi var bäst helt enkelt ;)


"Kenny" xD Han ville ha öl av oss. Han sa att han gick i nian men det gick vi inte på, Louise praoade i hans klass för ett par år sedan och då gick han i alla fall i tvåan...

Kvällen kunde ha slutat på ett bättre sätt, men man lär av sina misstag...

På söndagen sov jag halva dagen :P När jag vaknat åt jag, mamma och pappa lunch (eller frukost för mig då:P) och sen åkte vi till skolan och gick på teaterpremiär! Alla tre teatrarna var riktigt bra, tycker jag, speciellt Louise var duktig ;)




Louise (Franka) läxar upp sin man (tjuven)


"Alla tjuvar kommer inte för att stjäla"

Det var lite jobbigt att komma tillbaka till skolan. Även fast det var helt tomt så var det som om det var en helt vanlig dag, massa folk i i kapphallen, speiellt vissa var där, och så. Tur att Lisa var med, annars hade jag väl blivit helt knäckt :S När vi kom hem åt vi lite mat och sen gick jag ut och gick. Det var riktigt skönt, men mina skor har gått sönder så mina fötter blev helt blöta :S Medans jag var borta hade mamma och pappa sågat ner vårat älskade, otroligt vackra äppelträd som dog förra sommaren. Snyft, får aldrig mer äta världens godaste äpplen :(

Imorse åkte jag tillbaka till Karlstad och dagen har varit väldigt seg och tråkig. Men jag behöver bara ta mig igenom en dag till sen åker jag hem igen :) Kommer tillbaka hit igen på lördag och på söndag morgon vid sex styr vi bilen mot Skavsta och Riga! :)

Nu håller jag på att tvätta, så jag måste ut och kolla tvätten.

Puss å kram så länge :)

Kommentarer
Postat av: Louise

Haha men Niclas är bäst i klassen :) Franca stavas med c och påve stavas med p :)

2010-05-10 @ 17:45:11
URL: http://loist.blogg.se/
Postat av: Lisa

Hihi tack för att du gjorde sallad när jag var helt lost!!! xD <3 och jag tkr vi kör på Underbar på onsdag ;)

2010-05-10 @ 21:44:53
URL: http://albol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0