Tåg

Nu är jag äntligen hemma. Hemresan började med att jag fick springa till bussen. När jag var på väg dit såg jag bussen komma så jag fick springa sista biten, men det hade jag inte behövt göra. Jag kommer ner till stationen och köper biljett och går ut för att sätta mig och vänta på tåget. Men det kommer inte. Klockan bli tjugo i, kvart i, tio i, men inte tåg kommer (skulle ha gått 16.39).

Till slut säger de att tåget är inställt på grund av att någon ledning är trasig och kommer att ersättas med buss. Där ute där bussarna går från var det kaos. En massa bussar och hur mycket folk som helst och en gubbe som talar om vart alla bussarna sa någonstans. Jag går fram till honom och säger att jag ska till Kristinehamn. Han ser ut som ett frågetecken och säger att det går inga bussar till Kristinehamn. Nehe, det var ju det de sa nyss i högtalarna...

Jag går in på stationen igen och pratar med en snäll gubbe och säger att jag skulle ha åkt med tåget till Kristinehamn och sedan till Ludvika. Det var då ca fem minuter kvar tills tåget skulle gå från Kristinehamn och han sa att det hinner jag ju knappast med. Men han var snäll nog att fixa en ny biljett till mig utan att jag behövde betala en enda krona extra. Dock skulle jag få sitta och vänta i Örebro i över en timme...

Så min fredagskväll har bestått av 1,5 timme på en buss, en timme och en kvart på stationen i Örebro och 1,5 timme på ett tåg. Yeay... Två och en halv timme senare än jag borde kommer jag hem. Great start... Haha, men det går ingen nöd på mig, utom att jag höll på att hungra ihjäl. Åt väl lunch vid halv ett och kvällsmat klockan 22. Men men. Okej då, jag åt lite jordnötter (typ 10 st), en banan och en drickyoughurt (stavning?) men det blir man inte så mätt på...

Nåja, nu är jag hemma i alla fall och ska snart gå och sova. Godnatt gott folk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0