Roliga historier

Imorse lyssnade jag på Morgonpasset i P3 och bland annat hade de ordvitsar som tema. Här kommer några favoriter:

Vad sa hon som jobbade i kryddbutiken när det knackade på dörren?
Kummin (kom in).

Hur ser man att en bil är från Tyskland?
Det german (gör man) inte.

Vad är det för vatten i ett vattenpass?
Rakvatten.

Vilket djur är det största i djungeln?
En orm.

Vet du vem som är elektrikern i kryddhyllan?
Kanelen (kan elen).

-Vet du vem som är psalmbokens bäste narkos-läkare?
-Nej.
-Det är Glenn.
-Glenn?
-Ja, Glenn söver sjö och strand.

Vet du var kryddbåten lägger till?
Cayen.

Vet du vem som är coachen i kryddhyllan?
Pepparn.

Brandchefen skulle gå i pension.
-Ja, vad ska du göra då?
-Jag ska leta upp en gammal flamma.

En ung pojk sökte jobb hos brandkåren.
-Vad har du för meriter frågade de han.
-Jag har släkt i Kalmar.

Varför skriker ni när ni pratar med varandra?
Vi är släkt på långt håll.

Jag hörde att de blev tvungna att ställa in hockey-VM i östra Algeriet.
De hade problem med Tunisien (tunn is igen).

Här är en egen favorit också:

Hur går det nya jobbet som lokförare?
Det går som på räls, men ibland spårar det ur.

:D


Kommentarer
Postat av: Lisa

hahhahaha xD Gillade Glenn bäst haahaha

2010-01-19 @ 18:40:48
URL: http://albol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0