Hjälp Haiti!

Jag har nu skänkt totalt 58,50 kr till Radiohjälpens insamling till Haiti. Igår kväll ringde jag och röstade på Idrottsgalan och idag har jag satt in 50 kr på Radiohjälpens konto.

Tänk över detta:

Vi klagar över att vi har mycket att göra i skolan - De har kanske aldrig satt sin fot i ett klassrum.

Vi klagar över att vår mobil är kass - Hela deras telefonnät är ur funktion.

Vi står och duschar i evigheter - De kanske inte få dricka på hela dagen.

Vi klagar över att skolmaten är äcklig - De får kanske aldrig uppleva mättnadskänsla.

Vi har jättemycket kläder och klagar ändå över att vi inte har något att ta på oss - De har inte ens tak över huvudet.

Listan kan göras hur lång som helst.

Jag erkänner att jag gjort allt detta, men jag har i alla fall bidragit till att de kan få det lite bättre. Det har sagt förut, men det tål att upprepas: Alla kan hjälpa till, ingen summa är för liten! De behöver vår hjälp, så snälla, skänk en slant! Det räddar liv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0