Mattips :)

Jag har gjort ett par lyckade matlagningar de senate dagarna. Tänkte tipsa lite...

Ser inte så mycket ut för världen, men gott blev det. Så, vad är det då?

Kyckling (nåt filéaktigt som jag köpte), strimlat och stekt med morötter, salt, lite peppar (svart och vit) och "massa" chilipeppar. Sen gjorde jag sky och ris till.



Detta var något som mamma tipsade om (det andra hittade jag på helt själv, även om nog många gjort samma innan!). Pepprade laxen med både svart- och vitpeppar. Lindade bacon runt och la i en form tillsammans med tomat. In i ungen på 200 grader i knappt 20 minuter. Potatis till. De flesta tycker nog att det blir lite "torrt" utan sås, men jag är inte så bra på sås, varken att laga eller tycka om... Hehe. Men tomaten fixade rollen som "sås" ganska bra ^^

Det var det. Testa vettja! :)

Åh, vad jobbigt det blev nu då. Jag blev hungrig av att skriva detta! ^^


Kommentarer
Postat av: mor

se du, var duktig du var. För den som vill är det bara att ta lite matlagningsyougurt eller creme fraiche och krydda lite så får man lite sås oxå:)

2010-12-05 @ 17:17:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0