Jocke

Jag drömde om en viss Joakim Berg i natt!

Jag, Louise och Lisa skulle träffa Kent i London (av alla ställen!). Vi hade typ vunnit en tävling där första pris var "ett möte med Kent", typ. Vi befann oss alltså på ett hotell eller nåt i London och dit skulle killarna komma i nån buss. Men det var nån (tror det var Markus eller Sami) som inte kunde vara med av nån anledning. I alla fall. De kommer dit och vi är typ hur nervösa som helst! Har typ inte förberett oss nånting. Jag hade på mig min Kent-t-shirt och hade tänkt byta om innan de kom ("kan liksom inte ha den på mig!!"), men hann inte :P

När de kommer in där står vi typ som förlamade, haha. Till slut lyckas vi väl i alla fall sätta oss i sofforna där och vi snackade lite med dem, ställde lite frågor och så. Sen skulle de skriva sina autografer på nån grej som vi hade. De skrev långa meddelanden till oss, och Martin skrev till och med sitt nummer, haha. Sen fick vi en varsin kram. Jag kramade Martin först. Stod där i typ 5 minuter, hihi. Hann var alldeles svettig, som om han precis gått av scenen eller nåt, men det gjorde ingenting. Jag borrade ner ansiktet i hans hals och håll om honom hårt, hårt, hahaha. Sen kramade jag Sami, eller om det var Markus (en av dem var ju inte med...) och sen fick de plötsligt väldigt bråttom! Typ sprang ut till sin buss.

Kvar där inne var Jockes flickvän, som i drömmen var en tjej som gick i min klass i typ mellanstadiet(!). Hon var alltså 20 år, han 40.... I alla fall gick hon fram till mig "Jag vill ju gärna att han ska vara hemma..." "Ja, jag förstår det" sa jag. Sekunden efter sprang jag genom  folkmassan som samlats på hotellet, ut genom dörren och ner efter gatan, letade efter deras buss. De höll på att packa in sig själva där och såg ut att vara väldigt stressade. "JOOOOCKEEEEEE!!" ropade jag. Han kollade på mig. "Jag fick aldrig nån kram...." sa jag när jag kom fram till dem. Då gick han ut ur bussen igen och kramade om mig riktigt ordentligt. Sen gick han med mig. De skulle ha tagit bussen till nån båt som de sen skulle åka med. Men han gick med mig istället. Vi pratade om allt möjligt, men mest om dem. Han frågade vilka låtar jag tyckte bäst om osv.

Promenaden till båten gick alldeles för fort! Vi kom fram dit. Där var resten av bandet (nästan) och hon, flickvännen igen. Jocke klev på båten. Jag stod på kajen, han på båten. Jag grät, haha. Då tog han min hand. Höll i den hårt. Båten åkte iväg, men vi höll kvar ända tills avståndet blev för stort, då började jag gråta igen. Min alldeles egna tid med världens bästa Joakim Berg var slut. Och den hade varit alldeles för bra. Han hade tyckt om att vara med mig, det märktes. Och jag tyckte om att vara med honom!

Herregud, vad får man alla drömmar ifrån?? Hur kunde jag drömma nåt sånt? Haha, väldigt trovärdigt liksom. Men även fast han är 40 kan jag inte låta bli att tycka att han är väldigt snygg...:$ Ännu en kändiscrush? x)

(Bilderna är från årets sommarturné och "lånade" från Kentforumet...)





      

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0