Vad hände i helgen...

..undrar ni väl nu? Jo, det ska jag berätta:)

Fredag:
När jag kom hem åt jag, mamma och pappa middag. Kyckling och klyftpotatis var riktigt gott:) Efter det poppade vi popcorn, men nån brasa blev det för mamma hade glömt/inte orkat/hunnit (?) ta in ved, men det blev mys ändå:) Ses satte vi oss framför tvn och kollade på På spåret. De åkte bland annat från Ludvika till Kristinehamn. Samma tur fast åt andra hållet som jag åkt en timme tidigare. Ganska coolt:P Klockan 9 halvsov jag i soffan. Och en timme senare sov jag väl till 90 %. Då kom Louise hem från klassfesten (den spårade tydligen ur lite:S) och hon trodde att jag var sjuk:P Sen gick hon upp i köket och började äta ägg och mackor och grejer. Hon hade inte ätit nåt annat än kakor på hela dan :P Jag gick och la mig vid halv elva.

Lördag:
Vaknade vid tio av att Ajje ringde. Jag tänkte att det var lagom att vakna då eftersom jag och Louise skulle ner på stan och de stänger typ ett på lördagar (skräckludvika...). Men jag somnade om. Klockan elva satte Louise på radion i köket på typ högsta volym. Halv tolv gick jag upp och kvart över tolv parkerade vi nere på stan. Det var ganska bra gjort!:P Där hittade vi allt vi skulle ha så nu är jag typ klar med alla julklappar!:) Vi åkte hem, åt lunch och sen satte jag mig och lyssnade på lite musik och slog in presenter. Senare på eftermidddagen gjorde jag mig iordning inför kvällen och jag och Louise skar grönsaker till tacosen och lyssnade på ännu mer musik:) Kvällen blev lyckad. Ajje och Lisa kom hem till oss och tillsammans firade vi Louises 18-årsdag!:) Vi var allihopa lite flum, men värst var nog Ajje :D Haha, det var en sjukt kul kväll! Tack för det, bästa ni!:) (Fast egentligen är det väl Louise som ska tacka:P) När Lisa och Ajje hade åkt hem kom mamma och pappa hem (de blev utkörda:P) och då satte pappa på julskivan:) Vi satt i soffan ett tag och fikade och sen hände det inte så mycket mer.

Söndag:
På söndagen blev jag väckt av mamma klockan sju. Vi plus pappa kollade på lucia på tv. Jag tyckte det var riktigt bra i år. Ibland är det ju skräck, men inte i år:) Julstämmning! Sen, medans mamma gjorde i ordning frukost gick jag och la mig igen. Sen vaäckte vi Louise och hon fick paket och frukost på sängen:) Sen kom moster och kusin Annie och hälsade på:) Vi fikade och så. Sen kom farmor och åt lunch med oss och så fikade vi igen. en av de bästa sakerna när nån fyller år, man får fika hela tiden:P På kvällen gick jag och mamma en lång promenad och när vi kom in satte vi oss i bastun:)) Härligt härligt! Sen kollade jag på tv, Gossip Girl. Resten är inte så intressant, mat och lite mer tv och sen somnade jag:P

Idag har jag åkt tåg till Karlstad, varit i skolan, suttit vid datorn, inget intressant egentligen.


Louise:)<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0