Sommarlista

 
Hur ser dina planer ut för sommaren?
Mina fyra semesterveckor är fullbokade (se nästa fråga). Resten av sommaren ska jag jobba... Men eftersom vi har sju-timmarsdagar nu så är det ganska lugnt att jobba ändå. Om det nu blir någon värme nån gång vill jag gärna cykla direkt från jobbet till stranden och ta ett dopp.
 
 
Inbokat resmål:
Semestervecka ett kommer Marcus hit, så då ska jag vara hemma, men vi gör väl lite dagsuitflykter i krokarna häromkring beroende på väder. Vecka två är det Skåne som gäller. Det blir några dagar i Skummelöv (och hela familjen kommer vara där samtidigt, bra tajmat!) och sen kanske Köpenhamn också. Sen är Barcelona som jag ser så himla mycket fram emot. Avslutar med några dagar i Funäsdalen <3
 
 
Vad ska du göra på midsommar?
Eftersom midsommar redan har varit så får jag väl istället berätta vad jag gjorde. Jag var hemma hos moster och firade med folkdräkt, göra midsommarstång, dansa Små Grodorna och Jungfru Skär, grilla, och sitta på altanen och sjunga gamla godingar till gitarr hela natten. Myyys!
 
 
Vilken är din bästa sommarfrukost?
Just nu, jordgubbar och mjölk. Senare i sommar, blåbär och mjölk.
 
 
Bästa sommarlåten?
Ingen speciell låt, men tycker Håkan är extra bra på sommaren. Och så Kent då... ;)
 
 
Ska du åka på någon festival i sommar?
Har redan varit på Kentfest, annars ingen. Inte ens Ludvikafesten blev det i år.
 
 
Vad vill du helst grilla?
En god köttbit och gärna en tomat till.
 
 
Vad dricker du i sommar?
Ett glas hallonsaft med isbitar i låter inte helt fel en varm dag.
 
 
Vilket är ditt favoritplagg för sommaren?
Fladdrig klänning (fast inte för fladdrig om det blåser xD) eller jeansshorts.
 
 
Vad ska du läsa i sommar?
Har en rejäl hög med olästa böcker i bokhyllan. Ganska blandat. Hoppas hinna med en del av dem.
 
 
Bästa parken?
Är inte så bra på parker... :P
 
 
Bästa badstället?
I år tror jag stranden i Barcelona blir den bästa! :D
 
Sommar vid Hovdala utanför Hässleholm 2013.

Kommentarer
Postat av: Louise

Ska ni äta bra thaimat i skummelöv?

2014-07-02 @ 21:38:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0