Kalas i Skåne

I helgen var jag i Hässleholm. Kom dit i fredags kväll, försenat (såklart) en timme på grund av signalfel. På lördagen var vi först in till stan. Jag skulle ha en jeansjacka till min klänning som jag skulle ha på eftermiddagen (kommer till det sen ;) ). Hittade dessutom en topp också... hehe. Sen var det bara direkt hem och byta om för vi skulle på kalas på eftermiddagen. Marcus syster har tagit examen och fyllt 30. 
 
För min del blev det en dag med otroligt många nya människor. Minns bara namnen på typ en tiondel eller nåt sånt. Men det var trevligt. På eftermiddagen var det släktingar där, välkomstdrink, mat, fika och sen tårta. På kvällen kom det kompisar och då upprepades samma igen, välkomstdrink, mat, fika och tårta. Var ganska mätt sen haha.
 
Bland annat så var Marcus bror och hans familj där. Träffade ju dem i våras när jag var där. Och Julia som är minst var ett år då och kröp runt på golvet. Nu kändes det som hon blivit så himla stor. Gick och så. Så söt är hon. Mitt hjärta smälte typ när hon tultade runt där på gräsmattan <3 Och Selma som hade sån himla energi så man fattade inte vart den kom ifrån. Haha :D
 
De hade satt upp ett tält på gården som vi satt i, vilket var tur, för det kom en rejäl skur på eftermiddagen, med åska och så och sen senare på kvällen också. På kvällen hamnade vi bredvid några trevliga kompisar till Carro som var roliga så jag skrattade typ hela kvällen :D Och Andreas (brorsan) och Frida (frun, haha låter som hon är 70, men aja) sjöng Sweet Carolina, så fint :')
 
Kul var att typ en massa folk frågade mig "vad gör man i Ludvika då?" och jag ba... Ööööööh....? Haha. 
 
Vi gick hem vid halv ett eller så, så vi var där nästan tolv timmar, haha. Men det var trevligt som sagt :)
 
Igår åkte jag hem redan vid tolv (på grund av att det var mycket billigare då) så det var bara upp direkt när jag blev väckt och äta frukost och packa och så. Det är lika jobbigt varenda gång att åka hem/när Marcus åker hem. Man vänjer sig aldrig :(
 
De enda bilderna jag har är på tårtorna. Ska få några sen av Marcus mamma så kanske lägger upp nån mer då om de är bra, haha. Men här är tårtorna i alla fall! :)
 
 

Kommentarer
Postat av: Marcus

Konsten att döda ett halvt dygn med tält, folk, vin, mat, fika och mer vin! :)

2014-07-01 @ 15:57:59
Postat av: mor

Nu fick jag lite info vad som hände hela förra helgen :)

2014-07-13 @ 20:36:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0