3 tips

Tips 1 
Moa och Matildas podcast. Jag har lyssnat på den i ett år kanske. De pratar mycket om barn och familj (inte så konstigt eftersom de båda är tvåbarnsföräldrar), vardag och en hel del jämställdhet, bland annat. Nytt avsnitt varje söndag. Jag brukar lyssna när jag åker tåg (rekomenderas!), är dock lite jobbigt ibland eftersom jag då och då vill skratta högt (kan man ju inte göra när man åker tåg själv, haha). Jag har föjlt Moas blogg i flera år och det var så jag fick reda på denna pod. I samband med deras samarbete började jag också läsa Matildas blogg som jag (precis som Moas) gillade direkt. Det tog dock ett tag innan jag började lyssna på podden. Jag hade ingen aning om vad det var och så, men det är inte något jag ångrar. Gillar skarpt! Nu efter sommaren har de ändrat jingel och det hela känns nu mycket mer "seriöst". Ta er en lyssning vettja! Jag lyssnar via appen Podkicker (för Andriod) och det funkar bra, för iPhone lyssnar man visst via iTunes. Annars på bloggarna, länkar:
Moa: Spiderchick.nu
Matilda: Oprofessionell.se
De finns även på Facebook, Instagram och Twitter.
 
Tips 2
Tipsar vidare angående tips ett. Moa och Matilda tipsade alltså om detta i sin pod. Nämligen en del sommarprat. Framförallt Sofia Helins (hon som spelar Saga Norén i Bron), som jag lyssnade på tidigare i somras. Hon pratade om ångest och sin farmor och skådespeleri. Lyssna här.
 
Tips 3
Jag gjorde just Valkompassen på Aftonbladets hemsida. Jag hade i stort sett bestämt mig vad jag skulle rösta på. Vi pratade en del politik på jobbet idag (anledningen var Jimmie Åkessons tal i Ludvika idag...) och det var många som gjort testet, så jag tänkte att jag också skulle testa. Eftersom det blev så jämnt i toppen vet jag inte om jag blev mer övertygad eller mer osäker på min röst...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0