Lucia, Håkan Hellström och födelsedagsfirande

Helgen började med att jag slutade jobbet klockan ett. Då åkte jag till Västerås. Jag hade först ett par ärenden på Erikslund och sen åkte jag hem till Louise och hämtade henne. Vi styrde då mot Falun, käkade fredagsmysmiddag på Lappens kiosk i Hedemora xD När vi kom till Falun gick vi till Magasinet där ju Håkan skulle spela! I kön var det svinkallt och vi sjöng luciasånger för att tiden skulle gå lite fortare. En timme stod vi ute. När vi kommit in hamnade vi på andra raden, så himla asöm!
 
Och ja. Håkan var hur bra som helst! Började med Bara dårar rusar in, så vackert. Men allra bäst var Valborg. Då satte han sig på kanten, precis där vi stod och sjöng "om du någonsin vill ha en idiot lägg din hand i min" och det gjorde vi så gärna ♥ Något annat som var fint var att publiken (en gång) sjunger nästan hela låten och (ett antal gånger) delar ur låtarna, utan vare sig att Håkan sjunger eller bandet spelar. Och Håkan bara står och ler :) Mellan låtarna pratade han om bra saker. Typ att man behöver fly från verkligheten ibland och att allt han skriver är verkligt, det kanske bara inte hänt än. Sen berättade han om när han hämtade sin son på dagis. När han kom dit kom sonen (2 år) fram till honom och sa "Hej Håkan Hellström. Vad har du gjort idag Håkan Hellström?" Och han sa "Jag är din pappa, du kan kalla mig pappa" "Okej... Håkan Hellström" Hahaha så sött! ♥
 
Efter konserten åkte vi hem till Ludvika, jag la mig prick 02.00. Klockan nio blev jag väckt av pappa och det kändes som att jag sovit i max två minuter. Louise fyllde år i lördags så vi skulle fira på morgonen! Och fick massa paket och sen åt vi brunch. Sen åkte jag och Louise och hennes kompis Benita tåget till Västerås. Vi gick hem till Louise där vi lyssnade på musik och så tills Lisa kom dit vid fyra. Då åt vi mat innan vi gjorde oss iordning för fest. Louise hade gemensam födelsedagsfest med en kompis så det var vad vi gjorde på lördagskvällen. Det var najs! Vi drack vin, lekte en del lekar och hade det allmänt trevligt. Jag var dock rätt trött så när klockan var strax efter ett drog jag, Lisa och Benita hem till Louise (som ju var värdinna och stannade ett tag till).
 
På söndagen var vi uppe rätt tidigt igen, strax före tio. Åt frukost och städade innan jag och Lisa åkte hem åt varsitt håll (Benita hade åkt hem tidigare). När jag kom hem lyckades mamma på något sätt övertala mig att följa med och träna, haha. Så det gjorde jag innan jag halvt om halvt deckade i soffan med helgens avsnitt av julkalendern, som jag skrev om igår.
 
Här kommer lite bilder: 
 
Jag och Louise i kön
 
 
 
 
 
 
Benita, födelsedagsbarnet och Lisa
 
Lisa och jag
 
Här kan ni läsa recensioner av konserten ♥

Kommentarer
Postat av: Marcus

Härlig helg!!!
Vad var det för lekar? :p

Svar: Jag kan förklara nästa gång vi pratar, om du påminner mig! ;)
None None

2013-12-17 @ 09:18:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0