Datorfria dagar

Här har det varit dött ett tag. Men det har varit himlans skönt att inte suttit vid datorn sen i torsdags (utom på praktiken då). Såna dagar behövs ibland. 
 
Ifredags morse var det väldigt vackert ute. Minusgrader på morgonen och alldeles vitt av frosten. Och så typ världens finaste soluppgång medan jag cyklade ner för backen. Solen precis i horisonten och dimma nedanför. Ville vända hem, ta med kameran ut och fota solen, dimman, och frosten. Men det fanns det inte direkt tid till... :( Och nu är det varmare igen. Men de sa tidigare att det ska snöa imorgon. Får väl se hur det blir, men det hade varit kul :) Ingen snökaos på fredag bara, så är jag glad!! :)
 
Helgen var lugn och skön. Hade en sak planerat och det var att sova. Gick bra. Natten mellan fredag och lödag sov jag nästan tolv timmar och mellan lördag och söndag tio. Det behövdes verkligen! Så skönt det var att få sova ut ordentligt! Igår var jag och mamma i skogen och plockade trattkantareller. Vi plockade nästan hela korgen full på ett av våra ställen, men på det andra fanns ingenting... (?) Det var skoj och skönt att komma ut i alla fall. Annars har jag mest varit inne i helgen. Lagt pussel och spelat spel :)
 
Idag skulle jag klippa mig. Min frisör hörde av sig i förmiddags att hon var hemma och var sjuk idag, så det blev inget av det. Hon skulle ringa imorgon så jag får en ny tid. Man ska väl inte hoppas för mycket, men jag hoppas att jag får tid den här veckan. Orkar inte med mitt hår längre :O
 
Nej, nu blir det ingen mer dator idag heller tror jag. Tar en liten promenad i regnet och sen tv ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0