Det är bara minnen för livet

Här är min historia om gårdagen. Kentdagen.

Åtta minuter efter tiden vi hade bestämt att vi skulle åka. I hallen redo att ge oss av! Glada och förväntansfulla.


Regn och skitväder i Ludvika lämnar vi bakom oss. Någonstans mellan Söderbärke och Fagersta slutade det regna och det blev soligt och fint. Lite drygt två timmar efter starten var vi framme i fina Eskilstuna. (Fin stad det där, faktiskt!) Vi hittade till slut en bra parkering där vi kunde ställa bilen, sen gick vi upp på stan (eller det blev nog ner på stan förresten ^^). I alla fall, började med att leta reda på var kentbutiken låg någonstans som skulle öppna klockan 13. Därefter letade vi efter någonstans att äta lunch. Det tog ett tag... Fanns inte en enda restaurang på hela gågatan typ :O Till slut hittade vi en vid Åhléns som verkade ha okej mat. Åt pasta och någon räksås, men var inte så gott för det var alldeles för mycket sås i förhållade till det andra, haha. Efter maten funderade jag på att köpa en vit hatt på Åhléns... Men jag gjorde inte det :P Sen gick vi tillbaka till kentbutiken. Skitmycket folk hade kommit dit under tiden vi var borta :O Världens kö!

Inte ens chans att vi är bland de 50 första... (som skulle få goodiebag)



Öppning...!



Coolt!



Lång kö!


Vi beslutade att gå ur vår plats i kön och komma tillbaka senare. Orkade inte trängas och få panik typ. Vi gick och kollade var Lokomotivet låg istället.

På väg tillbaka till stan


När vi var i stan igen gick vi och köpte glass på torget, samma ställe som förra sommaren (Y)

Goda glassar!!!


Sen bar det av tillbaka till kentbutiken. Beslutsångest och till slut köp :D

Glad syster :D



Kläder och Jocke ;)






!!!!!



Louise handlar!





Efter att ha gått runt på stan en stund gick vi tillbaka till bilen. Lämnade massa saker, hämtade andra och begav oss till Lokomotivet. Inte alls lika lång kö där som vi hade väntat oss. Det var ju najjjjs!


I kön. Två systar vid namn Malin och Louise... ;)


Efter en tjugo minuter kanske började det regna. Blev blöta!!! Det blåste, det var kallt. Vi frös...!!! När vi hade köat en timme började folk ställa sig upp, vara bara att göra samma sak och gå fram för att inte förlora plasten, typ. Stod en timme innan det var insläpp klockan 18. Därefter fick vi stå nästan en timme till inne innan vi fick komma in i själva konsertlokalen. Blev insläppta där ca 18.50. Sen stod vi där till klockan 20. Totalt fyra timmars köande, varav tre timmar stående. En del av anledningen till att jag har ganska så ont i mina ben idag ^^

Prick klockan åtta släcktes det ner och in på scenen kommer de. Kent. Jocke. Sami. Martin. Markus. LYCKA! Vet inte hur jag ska beskriva det. Det var bara så himla bra. Magiskt. Fantastiskt. Underbart. Fint. De var så snygga och Jocke var rolig och så himla glad, vilket smittade av sig! Vi stod på 3e, 4e raden någonting. Innan kändes det helt overkligt att Kent faktiskt skulle stå där, tre meter bort. Tre meter!!! Herregud! Det var så nära... Obeskrivligt. Stort. Bara att vara i samma hus liksom... Två händelser minns jag extra tydligt. Först den gången när Martin skickade ut sin vattenflaska i publiken och jag lyckades få tag i den. Samma flaska som han hade druckit ur! OMG! Jag har druckit ur samma flaska som Martin!!! Den andra är när Jocke sträckte ut sin hand i publiken. Han gjorde det flera gånger, men en gång var precis framför där vi stod. Var typ 1 dm från att nå den. Hade vi stått på raden framför hade vi nått, och jag hade väl svimmat av glädje eller nåt. Herregud. En decimeter!!! Haha, jag låter helt besatt och det är jag väl kanske också. Men ja, det är så det är... Like it or not, it´s me. Typ.

Låtlista:
999
VinterNoll2
Kevlarsjäl
Celsius
Beredd på allt
Den döda vinkeln
Petroleum
Sjukhus
Jag ser dig
Låt dom komma
Isis & Bast
Kärleken väntar
Ingenting
Musik non stop
747
Extranummer:
Utan dina andetag
Det finns inga ord
Mannen i den vita hatten

Jag tycker det var en bra låtlista. Blev otroligt glad för VinterNoll2, Celsius och framför allt Kevlarsjäl. Låtar jag aldrig trodde jag skulle få uppleva live. Trevligt med lite äldre låtar! Utan dina andetag + Det finns inga ord var precis samma som i inledningen på spelningarna sommaren 2010. Minnen! Tårarna var inte långt borta under 747, Utan dina andetag, Det finns inga ord och framför allt Mannen i den vita hatten. Perfekt avslutning!

Nu lite bilder!

Tagna med min kamera (samtliga under 999):

Jocke



Jocke



Jocke och Markus. Så nära! Denna och resten av bilderna är inte zoomade alls. !!!!!!!!



Martin



Sami och halva Jocke ^^





Tagna med mobilen (båda under Petroleum, var så fint ljus då!):

Sami, Jocke och Markus



Jocke och så blev visst bara halva Martin med... Kan ju inte bli lyckat varje gång...


När konserten var slut gick vi tillbaka till bilen. Lyckliga, med onda ben, skavsår på fötterna och törstiga som aldrig förr, kändes som vi hade sandpapper i munnen ^^ Men det var värt allting. Allting! Det var den bästa konserten jag varit på, någonsin!



På väg tillbaka till bilen. Vackert över Eskilstunaån!



Där bakom ligger Lokomotivet



Glad syster! :D



Glada systrar! :D


Sen for vi hemåt. Var hemma strax före ett. Dagen idag berättar jag om senare! :)

31 maj 2012, en av de bästa dagarna! Jag tror jag log hela dagen, så glad var jag! :)

I ♥ KENT

Kommentarer
Postat av: Marcus

Asöm!!!



Synd på regnet, men inget att göra åt.

Jag frös som en hund igår, blir samma idag! :p



2012-06-02 @ 09:42:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0