Idre dag 4 - Sveriges högsta vattenfall

Dagen började med städning av stugan. Vi var klara nästan en timme före vi behövde och klockan tio lämnade vi den. Samtidigt började det regna. Vi lämnade in nyckeln och sen styrde vi mot Fulufjällets nationalpark och Njupeskär, Sveriges högsta vattenfall på 93 meter.
 
Regn, regn, regn men vi drog på oss regnkläder och gummistövlar efter att vi fikat i bilen och började vandringen på 2 km dit. Genom helt otroligt vacker natur. Jag blev helt kär. Ville typ bygga mig en liten stuga och flytta dit. Eftersom det regnade blev det inte mycket bilder, men vid ett ställe kunde jag helt enelt inte stå emot.
 
 
Som taget ur en saga!
 
Efter 2 km var vi som sagt framme och det började regna ännu mer. Tog ändå ett par bilder på Njupeskär och filmade lite snabbt.
 
Vattenfallet är 93 meter och vattnet faller fritt i 70 meter!
 
 
 
 
 
Inte så bra film, men skyller på renget :P
 
Det var ju synd att det regnade må mycket. Men nu finns ju en anledning att åka tillbaka. Fördelen var väl att det inte var så mycket folk!
 
Därifrån åkte vi sen raka vägen hem.

Kommentarer
Postat av: mor

Det var andra gången du var där och tittade på vattenfallet! Har för mig att syrran din sov gott när vi var där.

2012-08-30 @ 18:23:41
Postat av: william

fina bilder:D

Och säg gärna vad du tycker om mina "In Gray" Modellbilder som jag har tagit:D

2012-08-31 @ 11:49:58
URL: http://funnyones.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0