Idre dag 3 - Bilen rullar framåt i uppförsbacke

Dagen började med att vi åkte till Idre Fjäll, alltså anläggningen. Där fanns en fäbod och vi klappade lite söta lamm bland annat :)
 
Ett tryne ^^
 
 
Sååååå sööööt
 

Sen åkte vi vidare mot Nipfjället. Vi hade läst i en broschyr att det fanns en backe där, där bilen rullade uppför. Det var vi ju tvugna att kolla upp. Sen åkte vi lite på den vägen också vid Nipfjället. Så sjukt vackert att åa uppe på kalfjället. Jag gick även en backe upp på en liten topp (Louise frös och stannade i bilen). När jag kom upp tänkte jag "Det är är det vackraste jag sett sen...... igår". Haha.
 
 
Städjan från Nipfjällets parkering. Klassisk vy ;)
 
Nipfjället
 
Precis till höger utanför bilden ligger platsen där bilen rullar uppför. Vattnet i bäcken på sidan av vägen rann också uppför... :O
 
Louise hittade en ny vän, Nipgubben.
 
 
 
Städjan igen.
 
Längst till höger Molnet, högsta toppen på Nipfjället. 1191 m.ö.h. 60 meter högre än Städjan.
 
 
 
 
På eftermiddagen tog vi en liten promenad bort till liftarna bortanför där vi bodde.
 
När vi kom ut genom dörren. Renarna verkade trivas där...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Regnbåge!
 
 
Sen åkte vi ner på byn en sväng. Gick omkring och köpte glass. Det var jättestor skillnad i temperatur nere i byn jämfört med uppe bland fjällen och där kom vi värsta påpälsade :P
 
 

Kommentarer
Postat av: Marcus

Snygg bildbomb! Ni som satte halsduk på Nipgubben? :p

2012-08-29 @ 11:50:54
Postat av: Malin

Tack! Haha, nej det var det inte :P

2012-08-29 @ 12:14:06
URL: http://malintuveson.blogg.se
Postat av: mor

Tänk om vi hade fått va me (pappa och jag menar jag)! Det är ju så hälsosamt och stärkande i fjällen.

2012-08-30 @ 18:26:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0