Fail

Blev lite fail när jag skulle hem idag. På lunchen såg jag att jag hade fått sms från mamma under förmiddagen som undrade om jag ville ha skjuts hem. Jag svarade att jag ville ha det. När jag hade slutat klockan fem gick jag ut till busshållplatsen där mamma brukar hämta upp mig. Plockade lite tussilago som växte i massor där och sen satte jag mig på trottoarkanten i solen och väntade. Och väntade. Och väntade. När klockan var kvart över fem ringde jag till mamma för att kolla om hon var på väg eller hur det var. Kom till Telia mobilsvar (mobilen inte på alltså). Ringde hem och frågade om mamma hade kommit hem. Det hade hon inte. Jag sa till Louise som svarade att jag skulle vänta en stund till och sen börja gå hemåt. Halv sex hade mamma fortfarande inte kommit så jag började gå. När jag var nere vid kyrkogården kom hon. Hon hade inte fått mitt sms och trodde därför att jag inte ville ha skjuts, så hon hade varit inne i stan och fixat lite ärenden och så. När hon kom hem plingade det till i mobilen och hon fick mitt sms som jag hade skickat på lunchen. Lyckat, haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0