Tänkvärt...

Jag har skrivit det en gång förut, men nu tänker jag uppmana alla en gång till att använda cykelhjälm! Jag såg på Sportnytt igår och då tror jag det var Skellefteås tränare som blev påkörd av en bil när han var ute och cyklade. Han sa nånting sånt här "Det kom en bil som inte såg mig, och som körde in i sidan på mig och jag flög flera meter. Det hade kunnat gå mycket värre. Jag hade tur. Hade jag inte haft hjälm hade det nog varit över." Det är inte bara en själv det beror på om man hamnar i en olycka eller inte. Hur alla andra i trafiken agerar spelar också roll! Jag har själv cyklat omkull rejält men jag hade hjälm så det gick ganska bra ändå. Jag har flera gånger velat skippa att ta på mig hjälmen (så himla kul är det inte när man stått och fixat håret innan man ska till skolan till exempel och sen trycka på en hjälm på det), men jag har gjort det ändå. Jag vill inte riskera livet för att jag inte "orkat" ha hjälm på mig och sen bli påkörd av en bilist som inte har koll. Och så sent som i våras cyklade pappa omkull och fick hjärnskakning (han hade hjälm).

Det var bara det jag ville säga. Tänk på detta nästa gång ni ska ta cykeln...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0